word 2000 en word 2007 naast elkaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

ettertje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 sep 2005
Ik zou graag Word 2007 uitproberen, maar voor mijn man en kinderen gewoon Word 2000 laten staan. Dus dat de doc. files geopend worden met word 2000. Het lukt niet met mapopties Word 2000 te kiezen; dan wordt toch Word 2007 genomen. Wat moet ik doen om het toch zo voor elkaar te krijgen?

Hoi,

Kort maar krachtig: NIET.

Het is niet mogelijk om onder hetzelfde besturingssysteem twee versies van MsOffice (dus ook Word) te laten functioneren.
De enige optie is om een z.g. 'virtual machine' (een tweede 'virtuele' installatie van Windows) of een 'echte' Windows-installatie op een andere schijf of partitie te plegen.

Hallo !

@Valijn: niet helemaal met je eens.

Als je tijdens de installatie van Office 2007 kiest voor: Aangepaste installatie - tabblad Upgrade uitvoeren - Alleen de volgende toepassingen verwijderen.

Standaard staan alle oude Office-toepassingen geselecteerd, maar je kunt per onderdeel wat je wilt behouden het vinkje verwijderen.

Uitzondering: Outlook !

Als je oudere toepassingen wilt blijven gebruiken, open dan tabblad: Bestandslocatie en verander de locatie waar Office 2007 geinstalleerd moet worden, of voeg er een versienummer aan toe.

Bron: Tips & Trucs feb. 2007.

Door mij met succes uitgeprobeerd !

Greetz,

Harry.

Hoi,

Tja, mogelijk 'verouderde' informatie.
Ik gebruik Office2007 niet, maar heb om 'trainertechnische' redenen in het verleden e.e.a. uitgeprobeerd tussen ~2000 en XP, en tussen XP en 2003.
Beide keren gebaseerd op de nodige adviezen (oa via deze site). Aanvankelijk leek het mogelijk de keuze tussen 'oud' en 'nieuw' te maken, maar het is elke keer 'mis' gegaan. Met name het kiezen voor een andere installatiemap ......
In Windows werden tóch dll's door elkaar gehusseld, waar de 'oude' versie van het pakket niet mee uit de voeten kon.

Destijds opgelost middels een dual-boot en een periode met een notebook als tweede.
Maar nogmaals, wellicht dat het wél lukt in de nieuwe versie van het MsOffice-pakket.

Hoi !

Ik zal, als ik even tijd heb, het vanmiddag nog een keer proberen op een test-PC'tje.

Laat het dan nog even weten.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan