Word 2000 loopt vast op spellingscontrole

• Onderwerp starter Onderwerp starter hamet
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hamet

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2002
Hallo allemaal! :)

Ik heb Office 2000 op mijn Windows 2000 computer geinstalleerd.
Het enige probleem is dat wanneer ik de spellingscontrole wil toepassen, een probleem in winword.exe optreedt, en Word afsluit.
Ook als ik via het menu: Extra - Opties... - Spelling en grammatica aanklik, treedt de fout met winword.exe op.

Ook als ik Office opnieuw installeer biedt dat geen soelaas.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt?
Is dit op te lossen?

En heb jij de service pack voor office 2000 ook geinstalleerd.

Hai Hamet, :D

Helaas in 2000 ben ik nog niet bekend met deze storing. (In XP en 2003 wel)

Heb je jou Normal.dot al opgezocht (in de map sjablonen) en deze hernoemd naar Normal.old
Word maakt dan een verse aan.

Komt dit in alle documenten voor, of slechts in Enkele?

Heb even geen 2000 bij de hand maar check even:
Bij Extra/opties/spelling
Heb je op deze tab ook de keuz om extra woordenlijsten toe te voegen?
Zo ja kijk eens of er enkele aanstaan: juridisch, zakelijk, etc.....

Als ze aanstaan zet deze dan eens uit. (scheelt dat?)

Aangezien je SP3 hebt heb je ook een hoop technology van Office XP gekregen alsmede het complete beveiligingspakket. (misschien ligt hier het conflict)

Voor alsnog zou ik je adviseren bovenstaande te proberen.

Kom maar terug met de bevindingen? ;)

Hallo Joost,

Bedankt voor je tips :thumb: , ik heb ze allemaal geprobeerd:

Normal.dot hernoemen:
Werd opnieuw aangemaakt, maar gaf geen verschil.

Extra woordenlijsten:
Er was alleen de standaard woordenlijst aanwezig.

SP3-probleem:
Ik heb Office nogmaals geinstalleerd, deze keer zonder SP3, maar dit maakt geen verschil.

Antwoord op je vraag:
Het komt in alle documenten voor, maar alleen in Word, en niet in de andere Office-programma's.
Ik heb ook de taal- en toetsenbordinstellingen bekeken; dit staat op Nederlands en VS/Int.

Heb jij of heeft iemand anders misschien nog een idee?

Uhmzz jammer!

Het probleem is dat je een storing hebt welke niet algemeen bekend is.

Dus je moet proberen Word te repareren.
Maar eerst:
* je hebt Normal hernoemd.
* heb je van te voren een verkenner zoekopdracht gedaan naar Normal? (deze willen nogal eens rondzwerven) (alle overige weggooien)

Ga eens bij de map sjablonen 1 map omhoog in de verkenner! Daar vindt je de map Word en daarin de map Opstarten. (staan hier nog spannende invoegtoepassingen in? Zo ja even eruit halen en opnieuw proberen)

Als alles niet lukt ga dan als volgt te werk om de datasleutel van Word te herstellen: http://office.webforums.nl/forum/viewtopic.php?t=5389

Let op! Eerst nog een keertje Normal wegsmijten! (En word niet herstarten voor je de datasleutel heb hernoemd!

Succes! :thumb: (en nou maar hopen....)

Zat net nog eens te denken! (ja echt waar)

Ik weet uit eigen ervaring dat het woordenboek van Office ook corrupt kan raken. (misschien ben jij wel zo'n geluksvogel met zo'n kapot boek!)

En dan nog wat. Jij hebt je Office verwijdert en opnieuw geïnstalleerd. Dit gaat niet zo best met Office 2000. Deze verwijdert namelijk niet al zijn bestanden.

Het is zelfs zo erg dat Microsoft een apparte tool (De ERASER) ervoor gemaakt heeft omdat ze hun werk dus niet goed hadden gedaan.

Dus je kunt zeg maar twee dingen doen:
* Of je Office deïnstaleren en vervolgens in je systeem zoeken naar Mappen van Office welke blijven staan:
* C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\PROOF (voor de eventueel corupte woordenboeken)
* C:\Program Files\Microsoft Office (in zijn geheel weggooien)
* Let op paden zijn niet representatief! (Ik gebruik XP/2003)

* Of je download even de Eraser bij MS en kilt daar de rotzooi mee welke overblijft.

Nou volgens mij heb je weer voldoende speelmateriaal om dit probleem te kunnen tackelen!

Succes! ;)

Het lijkt erop dat het te maken had met Publisher 2003, dat ook geinstalleerd stond..

Allemaal bedankt voor het meedenken! :thumb:

Laatst bewerkt:

Fijn om te horen dat je eruit komt.
En ja als er meerdere versie van Office (dus ook losse delen) naast elkaar geïnstalleerd worden..dan moet je inderdaad héél goed uitkijken.

Heb zoiets ook eens gehad toen ik een hogere Visio bij-installeerde.

See Yah! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan