Word 2000 "opstart doc"probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

iptilburg

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2001
hallo, als ik Word opstart krijg ik een doc. te zien wat helemaal vol staat met hele kleine ruitjes(vakjes). wat ik ook probeer ik krijg het er niet vanaf. nu weet ik dat ik dit doc. kan verwijderen en een nieuw leeg doc. kan aanmaken, maar hoe ???

Probeer dit eens

Probeer dit eens.
Zoek op je HD naar een bestand normal.dot gooi deze in je prullebak.
Start word opnieuw op en waarschijnlijk is het opgelost.

(nadeel is wel als je veel werkt met autoaanvullen standaard lettertypes ect zal je deze weer moeten instellen er is dan een moigelijkheid om deze uit de oude normal.dot (die dan in de prullebak staat) te halen, als dat het geval is laat het dan maar even weten.)

MVG
Iwan Boin

Hoi,

Roerend met de vorige Iwan eens.
Aanvullend daaraan:
Als je via Start > Zoeken.... naar normal.dot zoekt zorg er dan voor dat je ook de optie 'Ook in verborgen bestanden en mappen zoeken' hebt aangevinkt. En mochten er meerdere normal.dot's gevonden worden, verwijder ze dan 'rustig' allemaal .....
En om het probleem van de verloren eigen instellingen in normal.dot (in de toekomst) te voorkomen:
Maak van je 'correcte' normal.dot - inclusief je aangebrachte wijzigingen en aanvullingen - direct een kopie in een andere map.
Deze kan je dan weer terugzetten, als je onverhoopt de 'verziekte' moet verwijderen.

Grts, Teun

normal.dot verwijderen helpt niet

hallo ik heb het volgende gedaan om het probleem op te lossen. - start -zoeken (er staat een vinkje bij alle onderliggende bestanden)-normal.dot ingetypt - gevonden items verwijderd- prullenbak leeggemaakt - pc opnieuw opgestart- Word opgestart - en tot mijn verbazing blijft het probleem aanwezig -"leeg vel met en groot vlak met hele kleine ruitjes dat niet te verwijderen is.
hier snap ik dus niks van (helaas)

als ik Word opstart zie ol dus een leeg vel met een groot veld met kleine ruitje - MAAR als ik afdrukvoorbeeld pak zie ik geen ruitjes - ook als ik de normale wergave aan zet zie ik deze niet.

Hoi,

Mijn eerste ingeving is ook dat het opgelslagen is in Normal.dot (meestal te vinden in: C:\Documents and Settings\"Jou user naam"\Application Data\Microsoft\Sjablonen) Maar goed, die had je al verwijderd zij je!

Het is ook een mogelijkheid dat dit document in je Word Opstart folder staat en elke keer met Word mee opstart. (invoegtoepassing of zo) Deze vindt je meestal in: C:\Documents and Settings\"jou user naam"\Application Data\Microsoft\Word\Opstarten

Een andere mogelijkheid is de opstart folder van geheel Office, meestal te vinden in: C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\Startup

Voor de exacte locatie moet je even in Word bij extra/opties/bestandlocaties kijken.
Bij problemen volgende mappen leeg maken:
Gebruikerssjablonen. (even je eigen sjablonen verplaatsen)
Autoherstelbestanden.
Opstarten.(pad staat hier boven)

Let op om deze bestanden te vinden moet je in de mapopties van de verkenner verborgen mappen aanzetten en het vinkje weghalen bij extensies verbergen voor bekende bestandstypen!

Indien, dit alles niet werkt, zal het noodzakelijk zijn de datasleutel van Word te verversen! Maar probeer dit eerst maar eens.

Succes!

Hoi IP, :D

Ik zie dat het probleem is opgelost!

Wil je nog even vertellen, wat je nu uiteindelijk gedaan hebt om het op te lossen?

See Yah! :thumb:

sorry, heb de verkeerde vraag als opgelosd gemaakt.

het probleem / antwoord van hier heb ik nog niet kunnen checken of het de oplossing is.
wordt vervolgd.

Hoi, (is het nu Iptilburg of kremers?) :D

Laat nog maar horen, als er nog additionele vragen zijn. :thumb:

probleem is nu WEL opgelost. En wel als volgt.
in de tekenwerkbalk zit optie tekenen - klik - raster klik en kies voor de optie weergeven en maak het standaard. en zo krijg je op ieder nieuw doc. de rasterlijnen te zien.

Hoi, :D

Mooi dat het is opgelost!

Tja, dat is idd een mogelijkheid....had dit alleen nooit zo omschreven als: "een leeg vel met een groot veld met kleine ruitje"

Ik heb mezelf gek zitten denken wat je daarmee bedoelde. (ipv dat ik het dan ook gewoon vraag :confused: )

Maar goed, goede zaak dat je het zelf hebt opgelost.

See Yah! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan