Word 20007-2010-2013 voettekst met onderdelen voorpagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

mollerpunker

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2011
Goedemorgen,

Ik ben opzoek naar een manier in Word om onderdelen op mijn voorpagina in te voegen in de voettekst. Met behulp van snelonderdelen kan dit, echter wanneer ik bijvoorbeeld het document nummer verander blijft deze in de voettekst de oude. Dit komt doordat mbv snelonderdelen een statisch iets wordt toegevoegd.

Ik zoek dus iets waardoor ik onderdelen van het voorblad invoeg in de voettekst, die mee worden aangepast (automatisch) als ik die op het voorblad aanpast. Het doel hiervan is dat ik dan enkel het voorblad hoef aan te passen.

Bij voorbaat dank.

Mvg Bart de Kok

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met 'snelonderdelen' want dat zijn volgens mij alleen maar tekstbrokken die je al dan niet in een document kunt zetten. Wil je een koppeling met een tekst vanuit een andere pagina, dan zul je met velden moeten werken. Het Documentnummer kun je bijvoorbeeld in een Eigenschap zetten, (die je eventueel zelf aanmaakt) en met { DOCPROPERTY Documentnummer } (ik laat nu de veldcode zien) zet je hem in de voettekst. Er zijn meer oplossingen (DOcvariables bijvoorbeeld) dus er is wel wat op te verzinnen.

Oké hartstikke bedankt. Dat van de snelonderdelen zijn inderdaad tekstbrokken. Dat bedoelde ik met een statisch iets, iets dat niet mee veranderd. Ik zal het is proberen op de manier die jij voorstelt.

Ik heb het geprobeerd. In principe is het een goede oplossing alleen komt het probleem naar voren dat wanneer ik op het voorblad bijvoorbeeld het documentnummer wijzig het in de voettekst niet mee wijzigt na ctrl+A+F9.
Meer suggesties?

Wat heb je precies gedaan? Velden worden sowieso nooit 'live' bijgewerkt (kun je handmatig doen met <F9> in de voettekst, niet met <Ctrl>+<a>, <F9> want dan selecteer je de kop- en voettekst niet mee).
En, ga je afdrukken of bekijk je een afdrukvoorbeeld, dan wordt de code wél bijgewerkt. En bij openen ook. Zeker als je de opties <Velden bijwerken> in <Opties>, <Algemeen> hebt aangezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan