Word 2003. Document gedeeltelijk alleen lezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

janemmers

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2001
Hallo,
Ik wil in Word 2003 een document gedeeltelijk alleen lezen maken. Ik heb al binnen dit forum gezocht maar helaas niets gevonden. Kan iemand mij hierbij helpen

Dat is toch niet zo lastig, en ik vermoed dat er binnen het forum ook wel e.e.a. te vinden moet zijn. Maar dat maakt allemaal niet uit :) De oplossing is vrij simpel: je moet je document opsplitsen in <Secties>. Elk Word document bestaat uit minstens één sectie, en elke sectie heeft, net als een document, eigen instellingen. Zo kun je pagina 1-4 in een document staand maken, pagina 5-6 liggend en vanaf pagina 7 alles weer staand. Je zou denken dat een pagina-instelling voor een document geldt, maar dat is niet zo: pagina-instellingen gelden voor een sectie. En hetzelfde geldt dus ook voor beveiliging. Bij een liggende pagina helpt Word je wat dat betreft wat beter als bij beveiliging, want je kunt in één sectie maar één papierstand gebruiken. Zodra je dus in het menu aangeeft dat je een liggende pagina wilt, zal Word automatisch een nieuwe sectie aanmaken. Idem dito als je daarna weer verder gaat met staand papierformaat.

Handmatig voer je een sectie in via het menu <Invoeren>, <Einde-markering>, en dan een Sectie-optie kiezen. Voor beveiligen van een sectie ga je dan naar het menu <Extra>, <Beveiliging>. Wil je een deel van het document beveiligen, dan kun je kiezen voor Sectie-einde Doorlopend; je hoeft een beveiligd stuk dus niet op een aparte pagina te beginnen.

Kijk hier heb ik nog iets aan. Bedankt voor de moeite. Kleine aanvulling nog. Het gebruik van secties kan wegblijven. Je kunt een blok tekst selecteren om dit alleen lezen te maken.
Jan

Ik ken heel wat opties van Word, maar deze niet.... Mag je dus even uitleggen hoe je dat doet!

Probeer dit eens

Je kunt een document gedeeltelijk alleen lezen maken, of gedeeltelijk alleen bewerken
*
Ga als volgt te werk
*
1 open het document
2 ga naar extra-document beveiligen
3 vink het vakje onder 2 aan
4 selecteer in het document de delen die door iedereen bewerkt mogen worden en vink het vakje iedereen aan
5 start afdwingen starten en geef een wachtwoord aan het document

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan