[Word 2003] Macro's en en UserForm

Status
Niet open voor verdere reacties.

xanuex

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 okt 2009
Berichten
1
Ik ben bezig met het maken van een standaard brief voor het bedrijf, hierbij heb ik twee mogelijkheden geprobeerd;

1) met formulieren (zie werkbalk formulieren)
2) met een UserForm

Uiteindelijk vind ik het gebruik van een UserForm eigenlijk wel zo gemakkelijk maar ik loop toch nog tegen een aantal kleine puntjes aan.


Puntje 1
Zo wil ik graag het document vergrendelen zodat gebruikers geen wijzigingen meer kunnen maken in de opmaak van het document maar nog wel de variabelen (die ze in het UserForm hebben ingevuld) achteraf kunnen wijzigen.

Door gebruik te maken van een formulier was dit wel goed mogelijk maar met een UserForm + vergrendeling kan ik de velden niet meer selecteren.

Puntje 2
Een ander probleem waar ik tegenaan loop is het volgende; Wanneer een gebruiker niks invoert in het UserForm zal er een standaard tag in het document komen zodat deze later handmatig gewijzigd kan worden (bijv [postcode]).

Nu wil ik dat wanneer men op [postcode] klikt deze direct volledig geselecteerd wordt zodat de tag niet het gebruikersgemak in de weg zit (deze hoeft dus niet eerst met delete of backspace weg gehaald te worden), de gebruiker moet direct de postcode in kunnen voeren waarbij de tag komt te vervallen.

Puntje 3
Daarnaast was ik benieuwd of er een (standaard) macrofunctie was om de invoer automatisch met een hoofdletter te laten beginnen.


Voorbeeld 1
Een goed voorbeeld van waar ik op doel is een document van de KU Leuven:
download document

Voorbeeld 2
Dit is het document waar ik zelf mee bezig ben:
download document

Alvast erg bedankt voor de hulp!
Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan