Word 2003 pakt de getallen van Excel niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Butka

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2009
Op m'n werkplek is er een probleempje met Office 2003.

Sinds er nieuwe computers zijn gekomen, pakt Word de datums en getallen van Excel niet meer zo goed. Dit gebeurt als ik de geadresseerden vanuit Excel samenvoeg voor Afdruk en vervolgens samenvoeg naar een nieuw document.
In Excel is de datum ingesteld als 23 oktober 2009, maar in Word wordt dat veranderd tot: 10/23/2009.
Bij de getallen pakt Word geen punten (1000 ipv 1.000) en laat weleens decimalen weg.

Hoe kan dit worden opgelost?

Dat zit waarschijnlijk in de instellingen van de nieuwe pc's.
Ga naar [start]>>[configuratiescherm]>>[landsinstellingen]>>[tabblad Landsinstellingen]>>[geavanceerd] kijk daar eens even naar de instellingen. Waarschijnlijk staat alles daar ingesteld op Engelse eenheden, dan krijg je punten waar wij komma's zijn gewend, dat soort narigheid.

Helpt dat niet, kijk dan in Excel eens in het menu [extra]>[opties].
Lees maar eens even door de opties in de diverse tabs heen. Kijk met name goed naar de instellingen onder [internationaal].

Eventueel ook in Word in het menu [extra]>[opties] naar de instellingen bij [compatabiliteit]. Kies voor Microsoft Office Word 2003. Dat staat er waarschijnlijk al standaard, maar check het even.

Ze hebben het uitgeprobeerd, maar alsnog werkte het niet.

Ze zeiden dat er inderdaad bij Word; 2000 ipv 2003 stond. Hij deed het evengoed niet, na dit te hebben aangepast.

Bij [internationaal] van Excel heb ik "scheidingstekens van systeem gebruiken" uitgevinkt, zodat-ie automatisch de punten en komma's voor decimalen gebruikt. Dat werkte evengoed ook niet.
Bij welke tabs van Excel moet ik precies allemaal naar kijken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan