Word 2007: Automatische inhoudsopgave met opmaakset Word 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

Corossi

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2004
Ik ben nu al een tijd dingen aan het proberen, maar ik kom er niet uit.

In Word 2007 gebruik ik de opmaakset Word 2003 met de lettertypenset Kantoor - klassiek. Dit gebeurt nu automatisch bij het openen van een nieuw document, aangezien ik het standaard sjabloon heb aangepast.

Als ik een handmatige inhoudsopgave invoeg, staat bij de opmaakset Word 2007 standaard Kop 1, kop 2 en kop 3 als opmaakprofiel die wordt gebruikt voor de inhoudsopgave.
Bij de Word 2003 opmaakset staat hier ook titel en subtitel bij, waardoor deze ook in de inhoudsopgave komen, maar die wil ik er niet in hebben.

Ik heb geprobeerd dit aan te passen in het sjabloon, door de opmaakprofielen titel en subtitel te verwijderen via de opties voor inhoudsopgave. Ik krijg dit alleen niet voor elkaar om als standaard, automatische inhoudsopgave op te slaan. Dus dan zou ik iedere keer bij het invoegen van een inhoudsopgave, dit handmatig in moeten stellen.

Weet iemand hoe het mogelijk is om de automatische inhoudsopgave aan te passen voor een bepaalde opmaakset, zodat alleen de koppen worden meegenomen bij het invoegen van een automatische inhoudsopgave?

Hoi,

De 'toelichting' op je vraag is zo omslachtig, dat je onduidelijk wordt.
Is het geen 'idee' om je document maar als bijlage toe te voegen?

Het genereren van inhoudsopgaven en het gebruik van eigen stijlen (nieuwe woord voor: opmaakprofielen), gebaseerd op de gebruikelijke stijlen die gebruikt worden voor o.a. inhoudsopgaven werkt in Word2007 inderdaad anders dan de voorgaande versies.

Overigens moest je in de voorgangers bij het opnieuw genereren van een inhoudsopgave ook 'handmatig' elke keer opgeven hoeveel niveau's je terug wilt zien in de inhoudsopgave.

Ja sorry, ik vond het lastig om duidelijk te formuleren.
In voorgaande versies van Word heb ik de inhoudsopgave optie nooit gebruikt, die gebruik ik sinds Word 2007 die ik al een paar jaar gebruik. Het gaat dus puur om de opmaakset die je kunt instellen in Word 2007, die voorgedefinieerd zijn bij de installatie.

In de bijlage twee documenten.
Wat heb ik gedaan?
- Titel, subtitel en koppen in de opmaakset Word 2003
- Automatische inhoudsopgave gemaakt: titels en subtitels worden opgenomen in de inhoudsopgave

- Opmaakset in het document gewijzigd naar de standaard Word 2007 en lettertypen naar de standaard voor Word 2007
- De bestaande automatische inhoudsopgave bijgewerkt via de knop tabel bijwerken
- Alleen koppen worden meegenomen in de inhoudsopgave

Waat het dus om gaat:
Opmaakset Word 2007 worden alleen de koppen meegenomen in de automatische inhoudsopgave.
Opmaakset Word 2003 worden ook de titels meegenomen in de automatische inhoudsopgave. Dit wil ik graag aanpassen, zodat automatisch alleen de koppen worden meegenomen.

Bijlagen

Waat het dus om gaat:
Opmaakset Word 2007 worden alleen de koppen meegenomen in de automatische inhoudsopgave.
Opmaakset Word 2003 worden ook de titels meegenomen in de automatische inhoudsopgave. Dit wil ik graag aanpassen, zodat automatisch alleen de koppen worden meegenomen.

Opnieuw niet duidelijk.
Je hebt het over 'koppen' en over 'Titels'
Wat is volgens jou het verschil nu precies en wat bedoel je met 'Titels.

Je kunt titels en sub-titels opmaken met de stijl Kop1, Kop2 ... etc.
Wanneer je dat doet, worden deze automatisch in de gegenereerde inhoudsopgave meegenomen.
Wil je dat?
Maak dan datgene wat jij bedoelt met 'Titels' ook op met een opmaakprofiel Kop2, ~3 of wat je maar wilt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Koppen en titels zijn in de standaard stijlen in Word 2007 toch verschillende onderdelen?
Een titel en subtitel gebruik je naar mijn idee op een voorblad?
Koppen gebruik je in je document om hoofdstukken aan te geven?

Dus een titel voor een titel op een voorblad gebruik de stijl de titel.
Voor een hoofdstuk (bv. 1. Organisatie) kop 1
Voor een subhoofdstuk (bv. 1.1. Geschiedenis) kop 2
etc.

Bijlagen

• stijlenword2007.jpg
    stijlenword2007.jpg
    79,2 KB · Weergaven: 73
Laatst bewerkt:
Je mag het noemen zoals je wilt.
Ik heb je Word2007 'Opmaakset'- document bekeken en bewerkt
Zie de bijlage
Koppel de Titel en subtitel aan de Stijl Kop1, resp. Kop2 en ze komen in de Inhoudsopgave ..... als dát tenminste is wat je bedoelt .... :confused:

Ik bedoelde het andersom, dus in de Word 2003 opmaakset de titels en subtitels niet meenemen in de inhoudsopgave.

Maar jij had het over het koppelen van stijlen, daardoor ben ik even de volledige stijl informatie gaan doorlezen en vergelijken met elkaar (opmaakset 2003 en 2007).
Zie bijlage, bij de pijl.

Daar niveau 1, door dit aan te passen naar "platte tekst" wordt het niet meer meegenomen in de inhoudsopgave.

Bedankt voor je hulp in ieder geval en mijn excuses voor de onduidelijkheid/verwarring!

Bijlagen

• opmaakprofiel.jpg
    opmaakprofiel.jpg
    61,4 KB · Weergaven: 91
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan