Word 2007 document sluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

thiefinthenight

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2005
Beste mensen,

Heb vorige weer Word 2007 onder Vista op mijn computer gekregen.
Was bij XP en Word 2003 gewend om een Word document af te sluiten met het kruisje links boven, maar zodat Word wel geopend bleef (dus alleen het document sluiten).
Bij Word 2007 zie ik nergens een kruisje of andere knop waarmee ik op deze manier kan afsluiten. Moet nu onder de Office knop afsluiten en vind dit wat onhandig.

Ergens heb ik gehoord dat je wel een afsluitmogelijkheid kan aanmaken onder de werkbalk snelle toegang (weer een kruisje of zoiets)
Heb alleen geen idee met welke stappen enz. ik dat zou moeten doen.

Wie kan mij stapsgewijs uitleggen hoe ik een document in Word 2007 snel, net als bij XP en Word 2003, kan sluiten?
Of Wie kan mij stapsgewijs uitleggen welke handelingen enz. ik moet volgen om een knop te krijgen in de werkbalk snelle toegang?

Hoor/zie graag.
Alvast bedankt.

Als jij meer dan 1 Word document geopend hebt en je sluit met het kruisje rechtsboven het geopende document, blijft Word gewoon geopend (inclusief het onderliggende document of documenten)

Als jij meer dan 1 Word document geopend hebt en je sluit met het kruisje rechtsboven het geopende document, blijft Word gewoon geopend (inclusief het onderliggende document of documenten)

Maar in het geval zoals jij het beschrijft moet ik meer dan 1 (één) document hebben open staan en kan ik op het kruisje drukken.
Maar bij het laatste document wat dan open staat, en ik dan op het kruisje druk, wordt Word 2007 geheel afgesloten. Bij Word 2003 was dat niet het geval, dan drukte ik op het onderste kruisje en werd het laatste document gesloten, maar Word op zich bleef gewoon actief (inactief document). Wanneer ik dan op nieuw document drukte dan kreeg ik dus een (actief) nieuw document in beeld waarme ik aan de slag kon om te typen.

Ik wil dus dat Word niet (geheel) sluit.
Hoe kan ik dat nu instellen?

Alleen door de Office tool te openen links boven en dan kiezen voor afsluiten, maar wees nu reeël, waarom zou je Word open willen houden zonder 1 actief document of anders gezegd, als je er twee open hebt kun je sluiten met het kruisje tot er één open blijft. Wat is de meerwaarde van een geopend Word zonder 1 open document?

Laatst bewerkt:
Alleen door de Office tool te openen links boven en dan kiezen voor afsluiten, maar wees nu reeël, waarom zou je Word open willen houden zonder 1 actief document of anders gezegd, als je er twee open hebt kun je sluiten met het kruisje tot er één open blijft. Wat is de meerwaarde van een geopend Word zonder 1 open document?

Pasja, dank voor je antwoord.
Wil Word gewoon open houden om op die manier snel aan de slag te kunnen gaan met een nieuw document. Heb geen zin om meerdere keren per dag Word op te starten en af te sluiten.
Maar heb inmiddels de oplossing al gevonden.
Door op de Office tool te drukken en vervolgens op afsluiten te gaan staan met de muis, vervolgens een klik met de rechtermuis op afstluiten en je ziet dat je hem kunt toevoegen aan de werkbalk snelle toegang. Kan nu dus sluiten zonder eerst de Office tool te hoeven openen.

Hoi,

Je kunt inderdaad de opdracht toevoegen aan de werkbalk 'Snelle toegang'

Klik op het keuzepijltje rechts van dit werkbalkje en klik in het snelmenu 'Meer opdrachten...'
Bij 'Kies opdrachten uit' kies je middels het keuzepijltje voor 'Alle opdrachten'
Blader naar beneden in de gigantische lijst tot je 'Sluiten' ziet staan en dubbelklik daarop
Klik tenslotte op OK onderin dit venster.

Ik denk dat dit is wat je wilt ..... ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan