Word 2007 houdt taalinstelling niet vast.

Status
Niet open voor verdere reacties.

johan bronsveld

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2003
Heb Word 2007 ingesteld op Nederlands (via Opties voor Word>Taalinstellngen)
Echter, in een nieuw document is de taal weer standaard op Engels ingesteld.
Wat is er mis?

Hoi,

Pfff .... ik werk (nog) niet met ~2007 maar met ~2003

Weet dus niet of in 2007 ook met het sjabloon NORMAL.DOT wordt gewerkt.
Zo ja, dan moet je dát eerst openen en dán de taalinstelling aanpassen.

In Windows XP moeten trouwens ook de land- en taalinstellingen goed zijn ingesteld.
Werk je onder Vista, dan neem ik aan dat ook hier 'ergens' iets ingesteld moet worden waardoor de standaard-taal Nederlands is.

Ja, Word2007 kent een sjabloon Normal.dotm
Daarin worden juist instellingen als taal opgeslagen.
Daarover krijg je ook een melding als je de taal standaard wijzigt: "Deze wijziging heeft gevolgen voor alle nieuwe documenten die op de sjabloon NORMAL zijn gebaseerd".
Als ik dan op Ja klik wordt in derdaad de sjabloon Normal.dotm gewijzigd, dat zie je in de Verkenner. Echter, bij het openen van een nieuw document is Engels weer de standaard-taalinstelling.
Andere instellingen worden wel opgeslagen (bijvoorbeeld spellingscontrole tijdens typen).

Dank voor je reacties tot nu toe.
WindowsXP en Office beide NL.

Het is nog erger: als ik onderaan op de statusbalk klik op Engels (V.S.) en de taal standaard wijzig in Nederlands (gaat dus hetzelfde als in Word2003), blijft de statusbalk vrolijk Engels (V.S.) aangeven en bij het typen blijkt dat ook echt zo te zijn: 'woord' wordt gewijzigd in 'word' en 'woorden' vindt ie fout.

Hoi,

Dan lijkt het er toch op dat in Vista de land- en taalinstellingen niet goed staan.
Of dat er niet één, maar meerdere sjablonen NORMAL.DOT aanwezig zijn .... !?!?!

Geldt dit voor elk nieuw document dat je aan wilt maken, of met name voor bestaande documenten die je hebt geopend.
Indien het laatste:

Druk op de toetscombi Ctrl-a (alles selecteren) en kies via de menu's voor het wijzigen van de 'standaard'-taal in Nederlands.

De gouden tip is: in WindowsXP stond de taalinstelling niet goed. Gewijzigd via Configuratiescherm, Landinstellingen, Talen, Details, Standaardinvoertaal.

Probleem opgelost! Hartelijke dank voor meedenken.

(Toch raar dat Office daar niks van zegt als je binnen Office de taal wilt wijzigen....)

Hoi,

Zet onderaan deze pagina de vraag nog even als 'opgelost'

enne ..... geen dank, :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan