Word 2007 inhoudsopgave 'Formeel' wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Malicka

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2005
De automatische inhoudsopgave met de naam Formeel (Lint verwijzing, groep Inhoudsopgave, opdracht inhoudsopgave, Inhoudsopgave invoegen) wil ik wijzigen. Het eerste niveau mag met 'klein kapitaal' zoals weergegeven in het voorbeeld in dat dialoogvenster. De volgende niveaus wil ik anders; met gewone letters. Ik heb geen idee waar en òf ik dat kan aanpassen. Wie wel?

opmaakprofielen wijzigen voor inhoudsopgave

Ik heb het antwoord zelf gevonden. Blijkbaar is het plaatsen van een vraag al zo stimulerend om zelf het antwoord te vinden. Dat antwoord deel ik natuurlijk graag. Hieronder wordt de procedure stap voor stap beschreven.

We gaan er vanuit dat het document kopstijlen bevat en dat er gebruik wordt gemaakt van drie kopstijlen op 2 niveaus.

* Selecteer de tab Verwijzing
* Klik op de opdracht Inhoudsopgave in de gelijknamige groep
* Kies voor Inhoudsopgave invoegen (ook als de inhoudsopgave moet worden gewijzigd)
* Onder Algemeen wordt 'Van sjabloon' geselecteerd
* Aantal niveaus: 3
* Klik onderin op Opties
* De 3 naast Kop 3 wijzigt u in een 2, klik op OK
* Klik in het venster Inhoudsopgave op Wijzigen
* Selecteer Inhopg 2
* Klik aan de rechterkant van het voorbeeld op Wijzigen
* Klik onderin 'Opmaakprofiel wijzigen' op Opmaak en kies voor Lettertype
* Verwijder het vinkje naast 'Hoofdletters' en klik op OK
* Selecteer onderin 'Nieuwe documenten op basis van deze sjabloon' en klik op OK
* Klik op OK
* Klik op OK

In het kleine dialoogvenster, dat verschijnt als u al een inhoudsopgave had gemaakt, klikt u op Ja, u wilt de oude opgave vervangen.

Ik wens je net zoveel plezier als ik er zelf aan heb gehad om het op te lossen. Natuurlijk kun je, door bovenstaande werkwijze te volgen, allerlei andere wijzigingen aanbrengen. Het opmaakprofiel Formeel is nu niet aangepast, dat kan niet omdat de knop Wijzigen iet actief is als je Formeel, of een andere vorm kiest. Dat is echter ook niet nodig omdat je op de bovenstaande manier, alles naar eigen wens kunt instellen.

Bij vragen kan er natuurlijk gewoon worden gereageerd. Wellicht ten overvloede: dit heeft betrekking op Word 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan