Word 2007 niet actief

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Een kennis van me heeft Windows Vista op haar laptop en heeft een probleem met Word 2007. In het Word document kan niets veranderd worden, bovenaan klikken in start, invoegen, pagina indeling enz. kan wel maar de venstertjes zijn niet actief, dus grijs.
Als je in het document probeert te typen komt er onderop het doc. in het balkje waar staat pagina nummer,aantal letters enz. de melding: deze wijziging is niet toegestaan omdat de selectie is vergrendeld.

Ik zelf heb XP dus ben niet bekend met Vista.
Is er iemand die weet wat de fout kan zijn?
En als het nodig is kan ik dan mijn eigen installatie cd van Office 2007 Enterprise gebruiken in Vista om Word opnieuw te installeren want de cd heeft zij niet hier.

Ik vermoed dat zij een trial versie van word 2007 bij de laptop heeft geinstalleerd gekregen die nu niet meer geldig is. ze zal dan moeten overstappen naar een volledige (nieuw aan te schaffen) versie

Dat zou kunnen want ze zei dat er soms om een reg.nr. werd gevraagd.
Is mijn office ook geschikt voor Vista of is dat weer anders?

Hij zal er wel op kunnen draaien maar je hebt nog steeds een legitiem serienummer voor nodig om te kunnen activeren

Ja hij deed het idd. goed, ook updaten, maar na nog een keer opstarten kwam er een scherm dat het geen legitieme versie was. Na wegklikken kon je Word wel gewoon gebruiken. Toen ik mijn eigen code intypte werd hij overigens wel goedgekeurd.
Moet ze dan speciaal een code voor Vista hebben, is die anders dan van XP?

Nee de codes zijn niet verschillend maar het is wel dat het afhankelijk is van je licentie hoevaak je een installatie kan doen en op hoeveel machines. meestal is het 1 machine met 1 code dus zal een tweede machine uiteindelijk wel een keer komen dat het niet legaal is.

Die melding gaf de laptop zelfs toen hij niet eens online was.
Maar als ik dan een andere code zou gebruiken moet het toch goed zijn?

Als jij een legale nog niet geactiveerde code zou gebruiken (Oftewel je koopt een officiele licentie) gaat het allemaal goed komen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan