Word 2007 opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

kris001

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2010
Berichten
25
Beste,

Ik heb een nieuwe notebook. (maart 2010). Deze werkt zeer goed.

De notebook heeft:

1. Office 2007 - dus Word 2007;
2. Adobe Master Collection - dus Acrobat pro.

Dat heeft altijd zeer goed gewerkt. Het werkt eigenlijk nog altijd goed.

Gisterenmorgen was ik een beetje te snel. Ik klikte en klikte en de notebook kon mij blijkbaar niet meer volgen... en plots... crash. Maar allemaal niet zo erg. Enkel een heel klein probleempje met Word 2007.

Word 2007, op zich, werkt nog zeer goed. Maar ik kan geen Word-documenten meer converteren naar Acrobat (.PDF)

Ik kan wel een Excell-document converteren naar .PDF. Andere functies van Acrobat werken ook nog zeer goed.

Ik heb geprobeerd het probleempje te verhelpen. Hoe? Start > Opties voor Word > Informatiebronnen > Microsoft Office Diagnostische gegevens uitvoeren. Maar dat hielp niet. Het meldt geen enkel probleem.

Misschien moet ik Word 2007 eerst verwijderen en dan terug installeren? Maar Word 2007 zit onder Office 2007. Ik vind niet onmiddellijk waar ik enkel Word 2007 er kan uit verwijderen.

Heeft iemand een oplossing voor mijn probleempje. Een suggestie om opnieuw .PDF te maken vanuit Word 2007, want ik gebruik dat bijna dagelijks. Alvast bedankt.
 
Als je Adobe gebrukt om PDF's te maken vanuit Word dan denk ik dat je Adobe opnieuw moet installeren of repareren.

Groeten Marcel
 
Adobe?

Ik dacht eerst: Het ligt aan Adobe.
Maar dat is niet zo.
In Adobe een .PDF-file weergeven is geen probleem, alsook geen probleem om vanuit Excell, bij voorbeeld, naar .PDF converteren. Gaat prima!

Indien een Word-documenten op mijn bureaublad staat; ik klik er rechts op; kies voor converteren naar .PDF; krijg ik deze foutmelding:

"Microsoft Word werkt niet meer.
Er wordt naar een oplossing gezocht."​

Even later:

"Please wait while Windows configures Adobe Acrobat 9

Gathering required information"​

Het groene balkje neemt dan toe. Daarna terug af . Dan terug toe.

Ik wacht ondertussen enkele minuten. (in de hoop alles terug goed wordt geconfigureerd.)

Dan verdwijnt dat. En denkt men: Het is in orde! Maar nog altijd, en enkel vanuit Word, geen converteren naar .PDF mogelijk.


PS: Indien Word 2007 is geopend, werkt die voortreffelijk. Ik had er vroeger wel een knop in de balk om rechtstreeks te converteren naar .PDF, maar die knop is verdwenen.

De computer met al haar software werkt overigens prima.
 
Laatst bewerkt:
Toch denk ik dat het hieraan ligt omdat Adobe dat menu-item heeft gemaakt waardoor je direct een PDF kan maken van een Word document.
Misschien helpt het om je normal.dot(x) even te hernoemen en vervolgens Word op te starten, Normal.dot(x) zal dan opnieuw aangemaakt worden waarna het misschien wel weer werkt.
Kun je wel vanuit Word een PDF maken (Ik bedoel dan eerst je document openen en dan met een knopje wat Adobe daar gemaakt heeft een PDF maken)

Groeten Marcel
 
kris001
Binnen windows is het mogelijk de configuratie terug te zetten naar een eerder herstelpunt.
Mogelijk dat je daarmee snel het geheel weer draaiende hebt.
Dit is te vinden in het onderhoudscentrum.

Groet,
Bas.
 
kris001
Binnen windows is het mogelijk de configuratie terug te zetten naar een eerder herstelpunt.
Mogelijk dat je daarmee snel het geheel weer draaiende hebt.
Dit is te vinden in het onderhoudscentrum.

Groet,
Bas.
De simpelste oplossingen zijn vaak het moeilijkst om te vinden.
Dit zou kunnen werken ja.

Groeten Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan