Word 2007: Paginanummers op bepaalde pagina laten beginnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JurjenB

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2007
Wie kan mij helpen? Ik ben bezig met een boek, en wil de paginanummering pas bij de inhoudsopgave laten beginnen. Dus de eerste 4 pagina's moeten GEEN paginanummer krijgen, en vanaf de vijfde pagina dus weer WEL. De nummering moet gewoon doorgaan vanaf de eerste pagina, dus de inhoudsopgave zou dan nummer 5 moeten krijgen. Dan zou die door moeten lopen. Ik heb al half internet af gesurft, maar nog geen enkele duidelijke oplossing gevonden die echt helpt. Alvast bedankt voor jullie reacties!!

Zet onder je inhoudsopgave een sectie einde nieuwe pagina.

Vanaf deze pagina kan je met kop en voetteksten je pagina nummer in voegen. Bij eigenschappen van het pagina nummer kan je bepalen of hij moet beginnen met 1 of met bijvoorbeeld vijf. En de pagina boven de sectie einde staat niets. wel kijken dat je zorgt dat het de eerst kop of voettekst (ligt er aan waar de paginanummering komt) niet gekoppeld is aan vorige kop of voetteksten.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie! Mijn vraag is; HOE doe ik dat? Welke tabjes, vinkjes, opties e.d. moet in aanklikken in Word? Graag duidelijke instructies. Dank je!

Veel te veel handeling om op te schrijven..... Kan je geen document sturen... zet ik het er wel in

bijvoegen

Je kan in een post via het paperclipje een bestand bijvoegen.

Sorry, dat heb ik liever niet. Niet dat ik je niet vertrouw, maar ik krijg daar een onplezierig gevoel bij. Dan zoek ik zelf wel even verder naar een oplossing.

uitleg

Ik heb een zeer kleine handleiding gemaakt.
Ik kan helaas niet meer screenshot erin doen vanwege de beperking van helpmij over de maximale grote van een bestand.
Ik hoop dat het je een beetje in de richting kan krijgen.

Sorry dat ik je een onplezier gevoel gaf. Is zeker niet de bedoeling. Maar soms is het makkelijker om het in het document waar het moet komen te doen, dan zo uit te leggen.

Bekijk bijlage helpmij.paginanummers.docx

Super bedankt dat je het begrijpt. Misschien een beetje paranoia van mij :-)

Ik ga het proberen met jouw instructies!

Gregor, zoals je waarschijnlijk al verwacht had :-) is het mij niet gelukt. Dus bij deze het gedeelte van het boek waarvoor ik graag de paginanummering veranderd zou willen hebben. De eerste 4 pagina's moeten dan geen nummer hebben, en vanaf pagina 5 weer wel (de inhoudsopgave mag gewoon paginanummer 5 krijgen, niet pas 1 of zo). Alvast gigantisch bedankt! :thumb::thumb:

Dit is niet wat ik bedoel! Ik wil GEEN paginanummer op bladzijde 1 t/m 4 en pas eeg paginanummer op 5.

Dit schiet niet op zo. Laat maar allemaal. Het lijkt wel of er een vloek op rust om een bruikbaar antwoord te krijgen! Ik probeer het wel op een andere manier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan