Word 2007 reageert niet op muis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bangki

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2009
Hallo,

ik zit met een heel raar probleem.
Laptop met besturingssysteem Vista, Microsoft Office 2007 geinstalleerd.

Sinds een week werkt Word niet meer goed.
ik kan het programma wel openen en bestanden oproepen of bewaren, maar in het scherm werkt de muis niet meer. Ik moet dus alles met sneltoetsen doen of er met de cursor naar toe lopen.
Als ik Word af wil sluiten, dan verschijnt de tekst 'Microsoft Office werkt niet meer...'
Dan de tekst: Microsoft Office probeert informatie op te halen
maar wat er gebeurt, het probleem blijft bestaan.

De installatie DVD heb ik al een keer geprobeerd met de optie 'herstellen', maar dat gaf geen resultaat.
Via de helpdesk van Microsoft werd de tip gegeven om naar de Office knop te gaan, en dan daaronder een aantal instellingen aan te passen. Maar die instellingen zijn ook niet meer benaderbaar.

wie heeft een tip?
Office compleet opnieuw installeren zie ik eigenlijk niet zitten.

Bangki.

Ben bang dat dit wel zal moeten, de repareer functie heeft erg weinig zin, gebruik ik zelf nooit.

Ik zie alleen het probleem niet van opnieuw installeren, je documenten blijven gewoon behouden en je klikt 4 a 5 x en je voert een serial in, je can via de custom installatie zelf aangeven welke onderdelen van office je wilt installeren enz.

suc6 :thumb:

Word 2007 reageert nog steeds niet

Hallo RDCMrT,

Helaas werkt dit niet,
Ik moest eerst Office 2007 volledig verwijderen; kreeg geen menu om alleen Word te verwijderen.
Dit gedaan en toen weer geinstalleerd.
Outlook en Excel werken gelukkig nog steeds goed, maar het probleem in Word is niet opgelost.

heb je misschien nog een tip?

alvast bedankt,

Bangki

Heel erg vaag, je muis werkt met andere software e.d. wel prima ??

muis

Ja,

met alle programma's werkt het goed
bovendien krijg ik in Word bij het afsluiten ook nog steeds de melding
'Word reageert niet .....'
dan probeert het programma af te sluiten, gaat niet goed, start het programma opnieuw op, enz.

mvg,

Bangki

Oplossing

Bangki,

Ik heb precies dezelfde problemen. Alles wat je beschrijft heb ik ook.

Ik heb ook een Laptop met besturingssysteem Vista en Microsoft Office 2007 geinstalleerd. Excel werkt perfect, alleen in Word gaat het ineens helemaal mis.

Alle updates zijn bijgewerkt en de Normal.dot heb ik vervangen.
Zelfs na het opnieuw installeren van Office is dit probleem bij mij niet opgelost.

Deze oplossing heb ik net op internet gevonden:
Verwijder de volgende register sleutel:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0\Word\Data

Alle office programma's moeten wel afgesloten zijn. Start daarna Word en het probleem is verleden tijd, succes!

Net geprobeerd en bij mij werkt het.

Groeten,
Jen

Laatst bewerkt:
Register Sleutel

Hallo Jen,

Bedankt voor de toelichting.

Dan zijn wij waarschijnlijk niet de enige die dit probleem hebben.

misschien een domme vraag, maar waar vind ik die register sleutel?
ik heb gezocht in de user en d.m.v. de zoekopdracht, maar kreeg geen goede melding.

graag hoor ik je.

mvg,

Bangki

Daarvoor moet je in het register zijn. Type in de zoekregel van menu Start "Regedit". Kijk wel uit met het maken van wijzigingen in het register.

Klik op start > uitvoeren > regedit > Ok

Je moet zeker uitkijken met wat je hier aanpast. Je kunt het bestand ook eerst exporteren voordat je het delete (door met rechts op het bestand te klikken).

Klik op start > uitvoeren > regedit > Ok

De functie "Uitvoeren" is in Vista verborgen. Je kunt hiervoor gebruik maken van de zoekregel in het startmenu.

Probleem opgelost

Heren,
(ik neem tenminste aan dat jullie heren zijn)

heel erg bedankt; WORD werkt weer zoals het moet werken
na weken van tobben kan ik nu eindelijk Word weer gebruiken

nogmaals bedankt

Bangki

Muis werkt niet binnen Word 2007 (NL versie)

Heb de registers zoals hierboven aangegeven, maar probleem is bij mij niet verholpen.
De registersleutels komen ook weer terug bij opstarten Word 2007.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan