word 2007 styles - gevorderde functies

Status
Niet open voor verdere reacties.

bryan4U

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jul 2009
Hello,

Ik heb een probleem ivm styles

Ik wil de volgende doen:

Heading 1 ( de eerste 3 headings dragen geen nummer)

Heading 2

Heading 3

4 Heading 4

5 Heading 5

Ik weet wel dat het via de styles is, en ook hoe je ze moet nummeren. Maar ik wil nu dat de eerste 3 Headings op 1 blz staan , en dan de volgende altijd op een nieuwe blad beginnen.

Als ik nu 2 teksten heb in word, natuurlijk moet de nummering dan niet herbeginnen bij styles , hoe kan ik dat doen,

dus tekst 1

1 HEADING

2 HEADING

3 HEADING

TEKST 2

1 Heading 1 ( dus hier is tekst 2 dan moet het deze heading nummer 1 krijgen en niet verder lopen en nr 4 dragen )

2 Heading 2

etc

Dank u vriendelijk voor uw hulp de experts

Allereerst: ik begrijp de vraag niet helemaal, dus mijn antwoord zou wel eens een verkeerde kant op kunnen schieten....
Wat ik denk dat de vraag is? Je wilt bepaalde stijlen kunnen gebruiken, maar je wilt eigenlijk niet dat die stijlen consequent worden toegepast. Zo wil je dat een tekst met <Heading 1> de eerste 3 keer niet op een nieuwe pagina begint, maar vanaf de 4e keer wel... Dat is een beetje vervelend voor de stijl, want je kunt in een stijl aangeven dat hij altijd op een nieuwe pagina begint, en dat wil je wel, maar eigenlijk ook weer niet!
Wat je zou moeten doen is dan ook verschillende stijlen maken, die elk voor een bepaald doel gebruikt kunnen worden. Daarbij maak je eerst de hoofdstijl op/aan, waar dus alle standaard instellingen in staan die voor alle gerelateerde stijlen gelden, zoals lettertype en alinea-instellingen. Vervolgens maak je een nieuwe stijl aan, waarbij je de Hoofdstijl gebruikt als basis, en voeg je de nieuwe elementen toe.
Voorbeeldje? Je hebt een <Heading 1>, die je als kop gebruikt. Deze stijl gebruik je voor je gewone tekst als kop. Vervolgens maak je een stijl <Heading 1 Pagina>, waarbij je aangeeft dat deze stijl altjd op een nieuwe pagina begint, en een stijl <Heading Nummer>, die je gebruikt om koppen met Heading 1 te nummeren.
Als je nu iets wilt veranderen in alle tekst met alle Heading 1, hoef je alleen de hoofdstijl aan te passen, de gerelateerde stijlen lopen dan gelijk mee.
Als ik er helemaal naast zit, mag je het nog een keer uitleggen, eventueel met een voorbeeldje er bij...

Michel

U hebt de vraag juit geinterpreteerd,

Dank u wel voor uw hulp, ik ga het uitproberen, maar ik denk wal dat het nu gaat lukken.

Dank u wel nog een keer voor uw zeer snelle reactie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan