word 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

arie2507

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2001
Hoi,
Ik gebruik sinds een week of twee office 2007 naast mijn office XP.
Ik vind 2007 walgelijk, maar moet ermee leren werken om niet achter te blijven.

Nu heb ik twee vragen:
BLAUWE ACHTERGROND
In offXP kon ik dat bij de opties aanvinken.
In 2007 kan ik wel de achtergrondkleur wijzigen zonder dat deze wordt meegeprint, maar zodra ik dan de tekstkleur wijzig print hij dat in de kleur die ik heb ingesteld.

Dus zoals in XP Blauwe achtergrond en witte letters krijg ik niet voor elkaar. (ivm slechtziendheid)

REGELAFSTAND
Als ik een tekst typ dan slaat hij bij enter een regel over. (dus zoals HTML)
Kun je dat wijzigen naar gewoon simpel één regel.

Wie kan mij adviseren.

Bvd
Arie

die "regelafstand" die u bedoeld is ruimte die hij plaatst voor de alineas te scheiden van elkaar. Om een enkele regel te verkrijgen dient u Shift-Enter te drukken of dit op 0punt te zetten in het menutje Alinea.

Hoi,
Ik gebruik sinds een week of twee office 2007 naast mijn office XP.
Ik vind 2007 walgelijk, maar moet ermee leren werken om niet achter te blijven.
:confused:

Nu heb ik twee vragen:
BLAUWE ACHTERGROND
In offXP kon ik dat bij de opties aanvinken.
In 2007 kan ik wel de achtergrondkleur wijzigen zonder dat deze wordt meegeprint, maar zodra ik dan de tekstkleur wijzig print hij dat in de kleur die ik heb ingesteld.
Dit omdat je een totaal andere optie gebruikt. Jij geeft de tekst een achtergrondkleur, terwijl de optie die jij bedoelt naar een soort WordPerfect interface schakelt.

Heb je hier al eens gekeken: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=297214

REGELAFSTAND
Als ik een tekst typ dan slaat hij bij enter een regel over. (dus zoals HTML)
Kun je dat wijzigen naar gewoon simpel één regel.
SHIFT+ENTER

Ligt aan het feit dat je nu een webpagina stijl gebruikt.

Ja, maar

In eerste instantie dank voor de suggesties.

Wat betreft de regelafstand, deze heb ik na wat omzwervingen in Word terug kunnen brengen naar één regel. Mede ook doordat ik niet in XML opmaak werk maar gewoon als word 2003 opmaak.

De blauwe achtergrond...
Bedankt voor de link, maar de FLASH laadt maar tot 93% en dan stopt hij ermee dus helaas kan ik die niet gebruiken.
Voor excel en power point werken de FLASH demos wel dus het is een foutje bij microsoft.
Maar ondertussen blijf ik zoeken naar de mogelijkheid om die achtergrond aan te passen.
Mocht ik iets hebben dan laat ik het zeker weten hier.

Tot zover alvast bedankt voor de medewerking
Arie 2507

XP_PC

Bedankt voor je hulp.
De download werkt goed, maar wat je schrijft vrees ik ook. Helaas geen blauwe achtergrond, dus maar zo lang mogelijk met officeXP blijven werken en hopen dat dit in de toekomst nog eens wordt gecompenseert. Anders heb ik echt een probleem.

Succes verder en bedankt.
Arie2507

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan