Word 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

domme234

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2004
Hallo,

Bij Word 2000 of 2003 kon je altijd makkelijk bij het starten van een brief instellen dat als je "geachte heer/mevr," in wilde toetsen en daar alleen de eerste drie letters van in typte gelijk het hele regeltje kreeg te voorschijn kwam.
Je hoefde dan alleen maar op enter te drukken en de rest van de tekst stond er. :)

Zo kon je dat ook met: "Onderwerp:" of met "Hoogachtend, met vriendelijke groeten," bij het einde van je brief. :)

Als ik Word 2007 open en krijg een nieuw bestand, ben ik alle mappen nagelopen en alles geopend en bekeken wat in het blauw te openen was.
Maar niks gevonden wat erop lijkt zoals in Word 2000 of 2003 makkelijk te vinden was in die grijze balk.

Kan iemand mij vertellen waar en hoe je bij Word 2007 nou naar toe gaan om dat in te stellen???
En in welke woorden en waar het staat vermeld bij Word 2007??

Bedankt.

Misschien komt dit in de buurt ?

Klik op de Microsoft Office-knop en klik vervolgens op Opties voor Word.
Klik op Controle.
Klik op AutoCorrectie-opties.
Zorg ervoor dat op het tabblad AutoCorrectie het selectievakje Tekst vervangen tijdens het typen is ingeschakeld.
Typ een woord of zinsnede waarmee je vaak een type- of spelfout maakt in het vak Vervangen — typ bijvoorbeeld onmiddelijk.
Typ de juiste spelling van het woord in het vak door — typ bijvoorbeeld onmiddellijk.
Klik op Toevoegen

Hoi,

Als je in de Help van Word 'Autotekst' intypt wordt aangegeven dat die optie niet op dezelfde manier in MsOffice2007 aanwezig is.

Een 'snelle' methode is de volgende:

1. Voeg de knop 'Autotekst' toe aan de werkbalk Snelle toegang.
2. Selecteer de tekst die je als autotekst toe wilt voegen en klik op deze knop. Je hebt nu de optie 'Selectie opslaan in galerie Autotekst.
3. Om de autotekst in te voegen: klik op de knop, blader naar het fragment en klik erop.

Hoi Teun,

Als ik op de Microsoft Office-knop druk en klik vervolgens op Opties voor Word, dan ga ik naar aanpassen.
Maar waar staat dan in het rijtje scheidingtekens "autotekst"?? :confused:
Bij mij staat alleen maar met het woord (TEKST) "Koptekst bewerken" tussen het hele rijtje.
Maar geen autotekst!!!
Of waar staat die knop "Autotekst" dan zodat ik hem kan toevoegen in de snelle werkbalk??

Een 'snelle' methode is de volgende:

1. Voeg de knop 'Autotekst' toe aan de werkbalk Snelle toegang.

De werkbalk 'Snelle toegang' is het knoppenbalkje dat helemaal bovenaan, rechts van de Officeknop staat (zie ScrnDmp-01)
Aan het eind daarvan zie je een klein knopje met een pijltje naar beneden: Werkbalk snelle toegang aanpassen.
Klik daarop.
Onderin het menu dat nu verschijnt klik je op de optie 'Meer opdrachten'
In het venster dat nu verschijnt klik je op het pijltje van de keuzelijst onder 'Kies opdrachten uit' en je klikt op 'Alle opdrachten'
Blader nu naar beneden tot je de optie 'Autotekst' ziet staan en dubbelklik daarop.
Klik tenslotte onderin het venstertje op OK.

De knop Autotekst is nu toegevoegd aan de werkbalk 'Snelle toegang'

2. Selecteer in je document de tekst die je als autotekstfragment (bouwsteen) toe wilt voegen en klik op deze knop. Je hebt nu de optie 'Selectie opslaan in galerie Autotekst' onder in het menu staan. Vul evt. gegevens in in het venster 'Nieuwe bouwsteen maken'

3. Om de autotekst in te voegen: klik op de knop, blader naar het fragment en klik erop.

Bijlagen

• ScrnDmp-01.jpg
    ScrnDmp-01.jpg
    27,1 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
De autotekst heb ik in mijn werkbalk met snelle toegang(en) geplaatst. :)
En ik heb een paar teksten die altijd bij autotekst in 2000 of 2003 stonden erin geplaatst en opgeslagen zoals je heb vermeld.
Maar kan je autotekst ook nog instellen dat als je bijv: in een bestand "Hoo" intoetst kreeg je bij Word 2000 of 2003 altijd in een kleine grijze balk daarboven het juiste woord "Hoogachtend," te zien wat het moet zijn??? :confused:
En dan hoefde je alleen maar op enter te drukken en de computer vulde de rest in.
En je kon verder gaan met de regel of volgende zin.
Dit bespaarde je altijd een hoop tijd om steeds met je muis naar de (snelle)werkbalk te gaan, en het steeds opnieuw aan te klikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan