Word 2010 document heeft een verschillende weergave

Status
Niet open voor verdere reacties.

Groily

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 sep 2013
Bij het openen van een word(2010) document (dat gemaakt is in windows 7) op mijn oude pc (met windows XP) kwamen de pagina's niet meer overeen.

De instellingen van beide pc's zijn identiek, maar toch zit er een verschil in de weergave en dus ook als ik dit wil afdrukken.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat het document op beide pc's hetzelfde is?

De Windows versie heeft hier niets mee te maken; je moet echt kijken naar je Word instellingen. Als je op de oude pc een andere versie van Word hebt staan, met andere standaardinstellingen, dan kan het al dat je document er anders uitziet. Als het document is gekoppeld aan de Standaardsjabloon, en je gebruikt op de twee pc's verschillende sjablooninstellingen, dan ziet het document er anders uit. Als je op de twee pc's andere printers gebruikt, dan kan dat invloed hebben op het document. Kortom: voldoende variabelen (behalve de windows versie) die de oorzaak kunnen zijn.

op beide pc's staat dezelfde office versie (2010), zijn aangesloten op dezelfde printer, hebben dezelfde marges en papierformaten.

Uiteraard is dit ook hetzelfde lettertype aangezien het over 1 en hetzelfde document gaat (volgens mij hangt het lettertype toch vast aan het document zelf).

Er is ook geen gebruik gemaakt van standaard sjablonen of dergelijke.

Wel staan er verschillende foto's/afbeeldingen in dit document, kan het daar misschien iets mee te maken hebben?

Er is ook geen gebruik gemaakt van standaard sjablonen of dergelijke.
Er wordt altijd gebruik gemaakt van een sjabloon. Zonder (standaard)sjabloon geen document namelijk. In de standaardsjabloon ligt o.a. het lettertype (+grootte) en de pagina-instellingen vast. En dat niet alleen: in een document kun je er voor kiezen om de sjabloon automatisch bij te werken of niet. Erg handig als je documenten van een externe persoon krijgt, en je wilt die in één keer opmaken in de eigen huisstijl; je hoeft dan maar één vinkje aan te zetten en je bent klaar.

Dus het is niet vanzelfsprekend als dat bij jou niet zo is, of juist wèl zo is. Dus als je een nieuw document maakt, en je verandert niks aan het lettertype, dan kan het zomaar gebeuren dat je document er op een andere pc totaal anders uitziet. Overigens is je vraagstelling niet helemaal helder:

...maar toch zit er een verschil in de weergave en dus ook als ik dit wil afdrukken.
Een verschil in weergave hoeft niet automatisch tot een verschil in afdruk te leiden. Zo kan er ook nog een verschil zijn tussen de twee monitoren; de ene monitor kan best andere instellingen hebben dan de andere monitor, waardoor je meer/minder ziet, of meer/minder pixels. De uiteindelijke afdruk moet, als het document exact dezelfde instellingen heeft (lettertype, alinea-instellingen etc) uiteraard identiek zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan