Word 2010 doet moeilijk!! Grr.......

Status
Niet open voor verdere reacties.

Severne

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jan 2011
Hee allen!

Ik heb een vraag betreffende word 2010. Twee weken geleden heb ik een nieuwe laptop aangeschaft met deze versie van word. Het bevalt allemaal prima op één dingetje na, wat ik niet kan oplossen. Wanneer ik begin te typen in word is de eerste regel ‘gewoon’ (times new roman, 12, niet onderstreept, ofwel geen opmaak), wanneer ik echter op enter druk wordt mijn tweede regel ineens onderstreept. Wanneer ik dan wederom op enter druk is de volgende regel weer niet onderstreept, en zo zet het gehele document zich voort (dit gebeurt niet als ik gewoon door typ zonder enter te gebruiken). Als ik bijvoorbeeld een woord selecteer om deze vervolgens te onderstrepen wordt ineens een heel stuk van een ander deel van de tekst ook onderstreept. Het enige wat ik dan kan doen is dat deel selecteren en vervolgens op opmaak wissen te drukken, maar dit is natuurlijk niet de normale gang van zaken. Het moet ander kunnen neem ik aan, en hopelijk weet één van jullie hoe dat moet want ik wordt hier stapel irritant van. Ik heb al gekeken onder de kopjes ‘lettertype’ en ‘alinea’ daar druk ik dan op onderstreping ‘geen’ en ‘als standaard opslaan’. Allemaal harstikke prachtig maar vervolgens voert hij gewoon hetzelfde grapje weer uit.

xX

Welkom bij de Helpmij!

Sluit Word en verwijder uit :

c:\gebruikers\naam\appdata\roaming\microsoft\office\sjablonen

het bestand

normal.dotm

Start Word weer op. Heeft het geholpen?

Laatst bewerkt:
Goed dat het gelukt is!

Jij of iemand anders is mogelijk toch de oorzaak van het probleem. Een .dot bestand is niets meer of minder dat een aantal instructies voor het 'blanco vel papier' dat iedere keer als je Word opent, opstart en ook al is dat formulier helemaal leeg als je Word opent, toch zit er een aantal opmaakelementen in verwerkt. Denk daarbij aan de standaard marges, lettertype, puntgrootte, regelafstand etc. etc.

Iemand heeft dat sjabloontje bewerkt t.g. waarvan jij Word iedere keer opende met een sjabloon waarin die onderstreepfunctie (op de een of andere manier kennelijk) als standaard was opgenomen. Nu nog uitvinden wie en wanneer dat sjabloontje heeft 'bewerkt'.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan