word 2010 inspringen geeft kaderlijnen, hoe te verwijderen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Als ik inpring via het icoontje onder START, krijg ik aan boven en onderzijde een over de hele pagina doorlopende lijn. Die krijg ik niet weg, ook niet via het icoontje randen te gebruiken (keuze geen randen). Hoe komt dit en hoe zorg ik dat deze lijnen alsnog verdwijnen?
dank alvast!

Htil. Ik ben bezig met een paaseitje te verorberen, maar zag je melding er tussen door. Probeer hier eens (gratis cursus) of je wat wijzer kunt worden. Klikje

ik hoop dat je je paaseitjes met genoegen hebt verorberd. Mijn probleem is niet opgelost. De lijnen blijven hardnekkig, ze komen als ik een stuk uit een ander word-document (ook Word 2010) kopieer naar een nieuw document en dan de gekopieerde tekst wil laten inspringen. Je minicursus -heel leerzaam overigens- maakt mij niet wijzer!

Ja paaseitje was lekker. :d Kan dit in je document, Office - knop, Onderin op Opties voor Word, dan op Controle, op de knop AutoCorrectie - opties en op de tab AutoOpmaak tijdens typen. Hier schakel je het selectievakje Randlijnen onder Toepassen tijdens typen uit.

ik heb nog een eitje over. dus ik kan nog genieten!
ik heb het gedaan, nooit eerder dit gezien of ontdekt. dank dank!

Ik heb er ook nog een paar, maar van chocolade, ook heerlijk. Het probleem ligt vaak wat dieper inderdaad. Ik keek even bij mezelf in office en zag dat het zo kon. Dus mooi opgelost. Geniet verder van de dag en weer tot ziens. Groet Manamana. :thumb:

paaseitjes.JPG

Deze heb ik nog over.

nog een probleempje.
ik gebruik vaak de mogelijkheid om met een aantal --- een horizontale scheidingslijn te maken over de hele pagina. Dat werkte dus niet meer en daarom heb ik de door jou aangegeven verandering ongedaan gemaakt. Maar nu krijg ik voortaan twee horizontale lijnen onder elkaar. Dat was niet mijn bedoeling. hoe los ik dit nu weer op?

:d Dat is een leuke. Probeer eens achter die lijn te gaan staan en dan Backspace te doen. 3 x op --- klikken en dan een enter dan krijg je inderdaad en horizontale lijn. Als je nu dat gedaan hebt en je geeft nog 1 keer een enter. Dan steeds op backspace drukken. Dan is als het goed is die lijn weer weg. Of die lijnen selecteren dan op del drukken en ze zijn ook weg. Hoop ik. :P

wat ik precies gedaan heb, gisteravond nog, weet ik niet meer. Maar ik heb nog maar éen lijn over. Erachter gaan staan lukt niet, wel eronder. Als ik dan op backspace druk schuift de hele lijn een regel naar boven, maar verdwijnt niet.
in blok zetten en deleten doet de lijn ook niet verdwijnen...

Bekijk bijlage lijnen.docx

Heb je iets met voetnoten gedaan of zo. Dan voetnoot verwijderen en de lijn is weg. Opslaan, een nieuwe voetnoot maken en de lijn is weg. Het is maar een idee. Het selecteren en dan verwijderen in bovengenoemd document lukt wel. :)

Laatst bewerkt:
ik doe wel wat met voetnoten en de voetnootstreep ken ik. Maar deze lijn staat ergens midden op een pagina en schuift mee op als ik typ.

Dan is denk ik die lijn een rand geworden, met de eerder ingestelde opmaak. Ik zou er verder dan ook geen verklaring voor kunnen geven. En kijk nog eens hier.word help.JPG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan