Word 2010 regelafstand!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Travestipsy

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2011
Berichten
40
"Geen witruimte toevoegen tussen alinea's met dezelfde stijl."

Steeds als ik Word opnieuw open, moet ik dit opnieuw aanvinken, soms zelfs tijdens het bewerken van een document. Gek word ik hiervan! Is er iemand die weet hoe ik dit permanent kan uitschakelen???
 
Travestipsy,

Open in Word de sjabloon Normal.dotm
In Vista staat dit in het pad : C:\Gebruikers\Naamgebruiker\AppData\Roaming\Microsoft\Sjablonen

AppData is een verborgen map. Deze eerst zichtbaar zetten via Configuratiescherm > Mapopties > tabblad Weergave
Een bolletje zetten naast "Verborgen bestanden en mappen weergeven".

In de opties voor regelafstand zet je een vinkje naast "Geen witruimte toevoegen..."
Stel nu ook andere gewenste opties in.
Klik op "Als standaard instellen" en dan op "Alleen dit document"

Sla dit bestand Normal.dotm op.

Sluit Word en open een nieuw document.


Groetjes,
Astra
 
Laatst bewerkt:
Elk (nieuw) document dat je maakt is doorgaans gebaseerd op Normal.dot. Die hoef je dus niet apart te openen of op te zoeken. Wel moet je, als je de standaardinstellingen wilt opslaan, de optie <Nieuwe documenten op basis van deze sjabloon> aanklikken. Word slaat de nieuwe instellingen dan op in je Normal.dot. Iets dat overigens al sinds De eerste versies van Word op deze manier werkt.... Zodra je algemene instellingen verandert zie je ergens in het scherm wel een optie <Als standaard gebruiken> (oudere versies) of nu dus <Nieuwe documenten op basis van deze sjabloon>.
 
Inderdaad, OctaFish gaat ook met een eigen gemaakte sjabloon.
Maar men moet dan wel telkens via Nieuw > Mijn sjablonen deze openen want deze sjabloon als standard instellen gaat niet of het moet zijn dat ik iets over het hoofd zie waar men dit kan instellen.
Als men dus Word opent wordt automatisch een document aangemaakt op basis van de Normal.dot en niet op basis van de eigen gemaakte sjabloon.
Ik ging ervan uit dat de vrager het zo wou. Trouwens, zoals je weet, kan men altijd terugkeren naar de vorige Normal.dot door de gewijzigde versie te verwijderen want bij openen van Word wordt er automatisch weer een Normal.dot aangemaakt.

Groetjes,
Astra
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan