word 2010 verkenner werkt niet meer! help!

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
als ik via verkenner probeer documenten te vinden, kan ik sinds vandaag niets meer vinden. het steekwoord dat ik tot vandaag invoerde, leidt niet meer de documenten waar het in voorkomt. wat is hier loos, hoe kan dat zo komen? maar vooral hoe los ik dit op. ik ben gehandicapt hierdoor!

er zijn wel meer problemen met mijn versie, is het installeren van een nieuw pakket een oplossing? ik weet het kost wat, maar ik moet wel verder...

Htil. Antwoord op het laatste. Heb je wel een office pakket, (legale CD rom met office erop) dan hoef je uiteraard geen nieuwe te kopen.

Probeer eens een document te openen. Daar gaan we.

Controleren: Rechtsklik op een .doc (of docx) bestand, dan openen met, dan programma kiezen (helemaal onderaan), dan Microsoft Word en linksonder het vinkje zetten. Dan dit type bestand altijd ............ bla bla bla.

Lukt dat?? ;)

volgens mij begrijpen we elkaar niet goed. ik kan documenten gewoon openen. als ik in verkenner op document(naam) ga staan staat bij mij (word 2010) 'openen met' niet onderaan maar ergens is het midden. als ik standaardprogramma aanklik (dat is wat vervolgens onderaan staat) krijg ik alleen Word en zo te zien. volgens mij is standaard alles goed ingesteld. het probleem blijkt overigens minder erg dan ik dacht, vaak werkt het zoeken nog wel naar behoren. zij blijkt

Wat is er dan met je verkenner aan de hand. En wat voor steekwoord vul je dan in. Je had het over een "steekwoord". Wat zoek je en werk niet goed.

Wat zoek je heb je er een voorbeeldje van.

Je zei dat je via de verkenner een document probeerde te vinden.

ik zoek bijvoorbeeld op 'politiek' of Churchill. Dat zijn voor mij steekwoorden. Vroeger kreeg ik dan een lijstje van alle bestanden waarin dat woord voorkwam. In de titel of in de tekst zelf. Dat lijkt nu niet meer goed te functioneren!

Oh oke.

Om binnen een document te zoeken. Feitelijk gebeurt dit zelfs automatisch als je ergens naar zoekt en de locatie is geïndexeerd.
Werkt dit misschien niet meer naar behoren? Dan is het wellicht verstandig om de indexering eens opnieuw op te bouwen. Dit kan jeautomatisch laten doen door een probleemoplosser:
  • Ga naar Start, type probleemoplossingen en druk dan op Enter.
  • Klik op Alles weergeven.
  • Kies de probleemoplosser voor Zoeken en indexeren. Dan zal het later allemaal wat sneller gaan. Het duurt wel even dus rustig afwachten. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan