Word 2010 - webpagina maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

larissa88

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 okt 2012
Hallo Allemaal,

Mijn zoontje is 4 geworden en gaat naar de basisschool. Ze ondernemen
een hele hoop leuke uitstapjes en excursies en deze worden uiteraard ook allemaal gefotografeerd.
De website van de school is erg groot, maar iedere klas heeft zijn eigen 'pagina' die gemaakt word
door de ouders. Uiteraard word ik, de grootste computerleek gevraagd om dit te doen en ben ik er vol
enthousiasme aan begonnen. Het is de bedoeling dat hier een klein stukje tekst neergezet word en een paar foto's
erbij. Deze pagina maak je simpel in word, achtergrondje een kleur geven, stukje tekst typen en
een paar foto's kopieeren en plakken. Dit kan ik wel. Dit word documentje stuur je dan naar een persoon
die iets meer verstand van websites heeft, en hij zorgt ervoor dat het op de site komt, hier heb ik zelf geen
toegang voor. Nu zou je denken.. wat is het probleem..
Als ik de andere pagina's bekijk van de klassen dan zie ik een hele hoop leuke creatieve stukjes. Foto's die in
mapjes geplaatst zijn waardoor je meerdere uitstapjes op 1 pagina kan houden, linkjes waar je op kunt drukken
waardoor je in een fotomap terecht komt etc.
Nu zou ik dit ook graag op deze manier doen omdat ik nu iedere keer usb sticks van mensen mee naar huis krijg
omdat de foto's van het vorige uitstapje erafgehaald zijn omdat de pagina anders te lang werd.

Ik weet niet of ik mijn vraag helemaal duidelijk verwoord heb, of dat er misschien een voorbeelde nodig is van wat ik
bedoel. Maar is er misschien iemand die mij hier meer informatie over kan geven?
De vorige keer dat ik een simpel documentje had verstuurd met een regenboog kleuren achtergrond en een paar leuke
lettertypes kwam deze heel anders uit de op de site. De regenboogkleurtjes waren weg en de lettertypes waren opeens
arial in plaats van disney. Helaas moet het iedere keer meteen goed zijn als ik het op de mail zet want de betreffende meneer
is niet zo geduldig aangelegd.

Bij deze.. Alle hulp is welkom!

je kan Google drive gebruiken dan kan je samen met je collega word documenten uploaden en dan kan je directeur of de school leiding dat op de website laten zetten
kan ook met microsoft skydrive is precies hetzelfde ms skyrdive of google drive
groetjes computerhelper

PS veel sucses

Bedankt voor de snelle reactie! Ik heb mij aangemeld bij google drive, maar heb niet het idee dat dit is wat ik zoek.
Het is echt de bedoeling dat ik een complete pagina (kleurtjes, tekst, foto's, etc) aanlever via de mail. Ik heb niemand
waarmee ik samen kan uploaden, zelfs niemand van wie ik een beetje hulp kan verwachten. Alleen de vorige moeder die
dit deed, maar die had ongeveer hetzelfde niveau als ik.. Of begrijp ik het programma nu helemaal verkeerd?

ik kan je wel helpen als je me de dingen stuurt ik ben zelfs word profesional dus stuur me dat documentje en geef een handleiding van welke kleurtjes ik moet gebruiken etc

Ik geloof niet dat Word het probleem is.
Deze pagina maak je simpel in word, achtergrondje een kleur geven, stukje tekst typen en een paar foto's kopieeren en plakken. Dit kan ik wel.

En een Word profesional [sic] is niet hetzelfde als een html-deskundige. Hier spelen heel andere problemen dan het uiterlijk van een Word-documentje.
Al is het gebruik van Word wel één van de problemen.

Laatst bewerkt:
School in de problemen

Larissa, met alle respect voor jouw goede bedoelingen, maar hier heeft de school zelf een aantal problemen geschapen. Het is niet mijn bedoeling jou aan te vallen, maar misschien kun je onderstaande eens op school bespreekbaar maken.

Probleem 1: willekeurige ouder die de klasse-pagina moet bijhouden. En dan ook nog iemand die computerleek is. Veel goede bedoelingen maar geen verstand van webpagina's en alles wat daar bij komt kijken.
Rare school die dit zo organiseert. Website is het visitekaartje van de school. De enige reden om dit aan ouders uit te besteden zou kunnen zijn: kweken van betrokkenheid en saamhorigheid. Nou, dat laatste is al niet gelukt, dus beter beleid aanpassen en website in handen geven van mensen die er wel verstand van hebben.

Probleem 2: word bestand gebruiken als basis voor een webpagina. Slechtste idee ooit; en dan bedoel ik niet het genereren van html met behulp van Word ( wat hier gelukkig niet aan de orde schijnt te zijn) maar een html-pagina bouwen op basis van een Word-voorbeeld. Waanzin.

Probleem 3: blijkbaar wordt elke klasse-pagina door iemand anders gemaakt (bedoel niet de aanlevering maar de daadwerkelijke pagina) want wat in de ene klas wel kan, kan bij de andere niet. lekkere consistente website wordt dat......

Blijf lekker bij je school betrokken, ga dingen doen waar je goed in bent (als je met word overweg kunt, probeer dan een bijdrage te leveren aan informatie die op papier komt).
Dit is m.i. een heilloze weg.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan