word 2013 verder lezen instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RianneK

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2011
Hallo Allemaal,

In word 2013 krijg ik de ene keer wel en de andere keer niet de pop-up verder lezen. (hier was u gebleven) Wanneer ik deze melding wel krijg verdwijnt deze te snel om erop te klikken en zo direct bij de laatste wijziging uit te komen.
Hoe kan ik de melding altijd krijgen?
en
Hoe kan ik de melding langer laten staan zodat ik er wel op kan klikken?

Alvast bedankt!

Hallo Rianne. Zo maar wat me te binnen schiet dan he.

Werk je soms samen met andere in de cloud of zo?

Wat is het voor document wat zijn de eigenschappen .doc of docx hoe is de opmaak. (zou niets uit hoeven maken)

Is dat document van jezelf? Of heb je dat van een ander gekregen. Open het document, sla het opnieuw op en geef het een andere naam bijvoorbeeld XXX

Hoe zit het met andere documenten lukt dat wel?

Is dit document soms beveiligd.

Schiet maar los. Er zijn meerdere helpers hier.

Het gebeurd eigenlijk bij alle word bestanden die ik heb.

Het komt voor bij zowel bestanden die op de schijf staan als bestanden die op dropbox staan.
De bestanden worden verder niet gedeeld of door anderen bewerkt.
Het komt voor bij zowel .doc als .docx.
Ik heb de bestanden zelf gemaakt.
Er zit geen beveiliging op.
Bestandsnaam of bestandslocatie veranderen geeft geen verbetering.

Ik werk ook met 2013 (al geef ik na een tijdje uitproberen de voorkeur aan 2010, want dat is een veel beter pakket) en ik heb het dialoogvenster dus wel eens gezien. Maar ik krijg het niet altijd, en ik zou het liever uitzetten dan aan ;). Kun je wel met <Shift>+<F5> terug naar de laatste positie? Ik heb eventueel wel een macro voor je die bij het openen van een document automatisch naar de laatste positie springt. Heb je dat hele dialoogje niet meer nodig.

<shift>+<F5> werkt!
ontzettend bedankt OctaFish!
Helpt zeker bij documenten van >20 pagina's

Ik heb nog even verder gezocht voor je, en gevonden dat het een optie die überhaupt niet uit te zetten is :(. Tenzij je in het Register gaat zitten rommelen met RegEdit. De laatste locatie wordt per document opgeslagen in de sleutel HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\15.0\Word\Reading Locations. Hier kun in ieder geval alle documenten zien die je in de tussentijd hebt opgeslagen. Jammer genoeg kun je de tijd niet instellen (zou 4 seconden moeten zijn). Wél een tip gevonden dat je de sleutels kunt verwijderen, en de sleutel <Reading Locations> alleen lezen kunt maken. Daarna kan Microsoft er niets meer in wegschrijven, en heb je dus ook geen nieuwe locaties meer!
Gebruik je misschien een AutoExec macro o.i.d. waardoor de 4 seconden bij jou niet gebruikt worden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan