Word associatie icoon weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

maniac2003

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2006
hoi allemaal,

Was bezig geweest met het stylen van mijn xp met o.a. Windowblinds.
Maar het was allemaal niet echt super dus ben weer terug bij het oude, alleen is mijn Word icoontje weg bij .doc documenten. (zie screenshot)

Heb al geprobeerd via rechtsklikken en kiezen "altijd openen met", om het terug te krijgen maar dat wil niet.
Wanneer ik met TuneUp Styler (TuneUp Utilities 2007) kijk zie ik het Word icoontje ook nergens.
In de map van MS Office staat wel het icoontje bij Word zelf.
Weet iemand hoe ik dat weer terug krijg ??

Alvast bedankt

Bijlagen

• ScreenHunter_10.png
    ScreenHunter_10.png
    2,6 KB · Weergaven: 143
Ga in een venster van Windows Verkenner, b.v. Mijn documenten, of een ander, naar Extra, Mapopties, Bestandstypen. Scroll naar beneden tot DOC. Selecteer die regel en klik op Wijzigen. Laat de acties staan zoals ze staan. Surf naar het exe bestand van Winword, let op de overige instellingen. Sluit alles af.
Nu moeten de doc-pictogrammen weer terug zijn en dubbelklik moet Word laten openen.

Bedankt voor je reactie, maar het is nog niet opgelost.
Toen ik vanochtend mijn notebook opnieuw opstarte, was het icoontje veranderd (zie screenshot 11).
Daarna heb ik je oplossing geprobeerd -> compleet opnieuw opgestart, maar helaas.
Als ik op een .doc klikt wordt Word ook gewoon geopend, het is dus alleen dat vervelende icoontje.
Screenshot 12 is van de bestandstypen venster, waar wel gewoon het Word icoontje staat -> geassocieerd met .doc bestanden.
:confused:

Bijlagen

• ScreenHunter_11.png
    ScreenHunter_11.png
    4,2 KB · Weergaven: 112
  • ScreenHunter_12.png
    ScreenHunter_12.png
    31,2 KB · Weergaven: 210
Mmm...probeer dan het volgende eens. Ga terug naar dat venster Mapoties, Bestandstypen. Klik nu op Geavanceerd en daarna op Ander pictogram. "Surf" naar Winword.exe (C:\Program Files\Microsoft Office\Office) en selecteer het juiste pictogram. Helpt dat wel?

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Heel erg bedankt, het is weer bij het oude.

Mmm...probeer dan het volgende eens. Ga terug naar dat venster Mapoties, Bestandstypen. Klik nu op Geavanceerd en daarna op Ander pictogram. "Surf" naar Winword.exe (C:\Program Files\Microsoft Office\Office) en selecteer het juiste pictogram. Helpt dat wel?
ah bij Windows 7 is dit heel anders en bij Vista ook :(
Weet iemand hoe het bij Windows 7 gedaan kan worden?
Ik heb precies hetzelfde probleem, maar bij 'mapopties' staat niet wat u zegt.
Bij voorbaat dank.

@dikke vetklep,

Welkom op Helpmij.:)

graag even een eigen topic aanmaken. Deze topic is van 2007, dus lang niet actueel meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan