• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Word bestand genereren naar aanleiding van waarde cel in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

HarryBee

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2008
Berichten
240
Beste Experts,

Ik zit met het volgende probleem:

Een Excel sheet met gegevens over een klant. Elke rij bevat gegevens van een andere klant. Naar aanleiding van een offerte en goedkeuring (ja/nee in kolom D excel) zal een contract opgesteld moeten worden (word document). Er zijn 7 verschillende standaardcontracten. In kolom E wordt een cijfer geplaatst (1t/m 7). Afhankelijk daarvan zou het betreffende juiste contract moeten worden geopend en worden gevuld met gegevens vanuit de betreffende rij in excel. Het gaat om personalisatie, afgesproken kosten e.d.

Ik ben hier over aan het nadenken geslagen maar ik kom er niet uit hoe ik dit moet aanpakken. Weet iemand een VBA oplossing? Of kan iemand mij op weg helpen? Mijn dank is groot.

Groet, Harry
 
Kijk bij Word 'afdruk samenvoegen' (Mailmerge)
 
Kijk bij Word 'afdruk samenvoegen' (Mailmerge)

Beste snb,

Dank je voor je reactie. Ik heb uiteraard in word gekeken naar dit onderwerp. Waarschijnlijk begrijp ik het niet goed. Ik kan daar alleen maar zaken vinden die je handmatig moet instellen. Dat het dan wordt aangepast als je de bron wijzigt is duidelijk, maar ik zoek juist een oplossing die vanuit excel te besturen is en niet vanuit word. Heb je misschien een VBA code waar ik in ieder geval zelf op verder kan borduren? Alvast mijn dank.

Groet, Harry
 
Een alternatief is het plaatsen van bladwijzers in je Word-bestanden daar waar de XL gegevens moeten komen.
Dan is het vrij simpel met een beetje code om de gegevens te plaatsen in je brieven.
 
Een alternatief is het plaatsen van bladwijzers in je Word-bestanden daar waar de XL gegevens moeten komen.
Dan is het vrij simpel met een beetje code om de gegevens te plaatsen in je brieven.

Rudi,

Sorry voor de late reactie. Vakantie heeft de boel even stil gelegd. Ik ben hiermee weer wat verder gekomen. Dank je wel voor je reactie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan