Word bestand openen op webpagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blackfire94

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 aug 2009
Hey,

Ik ben Mathijs Rutgers 15 jaar en probeer nu zo'n beetje 1 jaar wat uit over webdesign en scripting :)
Maar nu zit ik met een probleempje :rolleyes: :
mijn vriend heeft een soort foldertje gemaakt in word en wil die graag op zijn website hebben, hij heeft een link geplaatst , maar als je daar op klikt opent hij hem gewoon in word :rolleyes: zou iemand weten hoe je dat gewoon op de webpagina kan openen zonder dat hij hem in word opent :rolleyes:

Groet, Mathijs Rutgers

(P.S. weet niet of het hier goed staat :rolleyes:)

Laatst bewerkt:
Hoi Mathijs,
Oeps, dat kan niet. Een Word-bestand heeft speciale Word-codes, en die zijn niet hetzelfde als html-codes. Je browser kent wel html-codes, maar geen Word-codes > daarom wordt het programma Word geopend (tenminste op die computers, waar Word op staat!).
Ik denk dat er 3 manieren zijn om dit te verhelpen:
  1. Het Word-bestand in Word niet opslaan als doc, maar "Opslaan als ..." html-bestand. Die optie zit er in. Maar: dat zou ik nooit (nooit, nooit, NOOIT) doen! Want dan komt er een soort html-bestand uit dat bol staat van rare Microsoft-codes, maar geen goede html-pagina is, en lang niet op alle browsers een toonbaar resultaat geeft. Afgeraden dus.
  2. Het Word-bestand omvormen tot pdf-je (dat kan je hier gratis online doen), en dat op de site zetten. De meeste mensen hebben de Adobe Acrobat pdf-Reader op hun kast zitten (die is niet alleen voor Windows, maar ook voor andere Operating Systems geschikt), en kan ook zonder problemen uitgeprint worden op elke printer die aan de computer hangt. - Dan kunnen ook mensen zonder Word 'm zien en printen.
  3. Van het Word-bestand zelf een echte html-pagina maken. D.w.z. alles nabouwen met html en css. Dat is het ingewikkeldst, maar geeft wel een pagina die direct als webpagina te zien is.
Succes!
CSS-hunter

Yes, met PdfCreator kan het ook.
En als je de text-editor SWriter van OpenOffice gebruikt, kun je het Word-bestand meteen als pdf-bestand exporteren; ook handig.
Mijn ervaring is, dat het bij "ingewikkelde" Word-bestanden wel eens mis gaat bij PdfCreator of OpenOffice (regelafbrekingen incorrect, pagina-eindes niet goed o.i.d.), en bij de online Neevia-converter een stuk minder. Ik begin altijd met OpenOffice, en als het niet meteen goed gaat, probeer ik de online converter. Even wachten (soms hebben ze het nogal druk, maar doorgaans is het in een paar minuten gepiept) ... en meestal: Pizza!

Groetjes,
CSS-hunter

Mooi dan is dat probleem weer opgelost, misschien even je vraag op opgelost zetten.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan