word bestand verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Melindaa

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2011
Berichten
6
Beste mensen,

Hopelijk kan één van jullie mij helpen met het volgende probleem.

Gisteren heb ik een document gemaakt in word. Dit document heb ik per e-mail naar mezelf gestuurd en vanmorgen op een andere computer met word 2010 en windows 7 geopend en bewerkt.
Ik heb bij het openen per abuis op 'opslaan' geklikt (in plaats van op 'opslaan als'). Normaal klik ik op 'opslaan als' en dan kan ik een locatie kiezen. Deze optie 'opslaan als' zit in een pijltje net naast de knop 'opslaan' (norton internet security) en ik heb dus eigenlijk 'misgeklikt'.
Ik heb twee uur in het bestand zitten werken en ondertussen regelmatig op 'opslaan' in word geklikt. Uiteraard heb ik tevens opgeslagen voor ik het bestand heb gesloten en mijn computer uit heb gezet.
Nu kan ik dus nergens dat document meer vinden. Ik heb reeds in de temp files gekeken, maar daar staat het document niet meer bij. Ook staat het document niet bij laatst geopende documenten.

Heeft iemand een oplossing? Wie weet waar mijn document is?:shocked:

Melinda
 
Welkom op Helpmij.nl.:)

Dit document heb ik per e-mail naar mezelf gestuurd en vanmorgen op een andere computer met word 2010 en windows 7 geopend en bewerkt.
Document direct vanuit de email geopend en dan bewerkt?
Welk email programma heb je Outlook 2010?
 
hoi,
Ik gebruik hotmail. Ik klikte op downloaden. Daarna kwam die norton internet security met de opties: openen, opslaan en annuleren. Ik heb gekozen voor opslaan, maar had eigenlijk op het pijltje ernaast moeten klikken met daaronder de optie: 'opslaan als'.

Melinda
 
Kijk eens welke locatie er aangegeven wordt, als je de bijlage nog eens wilt downloaden.(Nu wel opslaan als... kiezen) Normaal wordt de laatste gebruikte download locatie gegeven.

Ik ga er vanuit dat je Hotmail gewoon in Internet Explorer geopend had.
 
hoi,

Als ik op 'opslaan als' klik, kom ik gewoon in de map waar het eigenlijk mijn bedoeling was om het op te slaan, maar daar staat het niet bij. Er staat daar wel de versie van gisteren omdat ik een uur geleden nog eens geprobeerd heb dat bestand op mn computer te zetten, en toen heb ik heb dus wel op de goede locatie gezet (met opslaan als i.p.v. opslaan). Dus het is inderdaad de laatst gekozen locatie, maar dat is van een uurtje geleden i.p.v. vanmorgen.

Ik gebruik Internet Explorer ja.
 
Hmm, dan word het lastig zoeken ben ik bang. :(

Heb je al eens een zoek opdracht binnen Windows gedaan over je hele C-schijf, inclusief verborgen bestanden en mappen?
 
Ik heb als zoekopdracht bij de map 'computer' ingevoerd *.*.doc (op aanraden van een vriendin met computerkennis) en toen kwamen alle wordbestanden te voorschijn die op mijn computer staan. Maar het gezochte bestand stond er niet bij :(
 
Wel gezocht met de optie "ook in verborgen bestanden en mappen zoeken"?

Weet je zeker dat het een .DOC bestand was? Zoek voor de zekerheid ook eens op *.*DOCX bestanden.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan niet kiezen uit die optie. Er staat gewoon 'zoek'. Ik moet even komen eten dus de reactie kan nu even wat langer duren...
 
Melindaa,

Let even goed op hoe je de zoektekst ingeeft.
Je schrijft zelf *.*.doc maar daarin zit een punt teveel.
Gebruik de tekst zoals crash aangeeft: *.*docx
Maar nog beter zal zijn: *.doc*

Dat kun je gewoon in het veld intikken waar in lichtgrijs Zoeken in Computer staat, met een loep er achter.
Dan heb ik het over Windows 7.
 
Laatst bewerkt:
Je kan hem zoeken met een recovery programma als hij er niet MEEER in staat is er altijd iets aan te doen=), en anders grondig zoeken met een tooltje, windows zoeken kijkt er wel eens doorheem
 
hoi,
Ik heb alle genoemde opties met de *.doc* en *.*docx geprobeerd, maar tevergeefs.
Wat is een recovery programma en waar haal ik het vandaan?
 
Ja ik weet niet of het in dit geval werkt, maar het is een tooltje die alles, of een bestand terug haald, `recoverd` terugzet. Maar Je kan het altijd proberen, ik zou de hirens boot cd even instaleren en dan eentje ertussen uit pakken.

succes
 
Even een paar zaken:
a. Open Word en kijk of je via de Office knop gewoon het eerder opgeslagen bestand kunt openen uit het lijstje van recent bewerkte documenten
b. Open de lijst met recent aangepaste bestanden, en kijk of daar een snelkoppeling staat naar het document:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> shell:recent

Wellicht kom je met een van bovenstaande tips toch aan het document. Dan natuurlijk op een 'slimme' plaats opnieuw opslaan, zodat je het weer makkelijk(er) kunt terugvinden een volgende keer.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan