word bestanden heel groot door klein plaatje

• Onderwerp starter Onderwerp starter smits
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

smits

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2002
Ik heb een plaatje opgenomen in een leeg word document.
Het plaatje heeft het jpg formaat en is 32 kb groot.

Wanneer ik dit in een leeg word document opneem, is het word document opeens bijna 1MB groot.

Hoe kan ik dat voorkomen?

Ik wil dit plaatje in een kopregel opnemen als huisstijl bij brieven, faxen en notulen.

Een nodeloos groot document is dan echter niet handig.

Het vreemde is, dat ik enige tijd geleden een ander plaatje heb gebruikt dat maar 7 kb groot was.
Het word document waarin ik dat heb opgenomen werd toen maar 49 kb groot.:confused:

Bijlagen

• bal+logo+tekst.jpg
    bal+logo+tekst.jpg
    31,6 KB · Weergaven: 64
Misschien helpt het door het bestand nog een keer met een andere naam op te slaan. Heb zelf nl een keer gehad dat een bestand 20 MB was en na opnieuw opslaan nog maar 2.

Heb zojuist je afbeelding gedownload en in een leeg word document gezet (MS Word 2000). Totale grootte: 51kB.

Hier ook 51,5 kb groot (word 2002)
Heb jij het plaatje soms eerst onbewerkt in word toegevoegd, later bewerkt (kleiner gemaakt) onder dezelfde naam opgeslagen??? Zo ja, hernoem je plaatje eens en probeer het dan nog eens.

Ik ben helemaal verbaasd. Bij mij ook.
Dat heeft me wel een aanwijzing gegeven.
Ik heb het plaatje per mail ontvangen en vanuit mail geopend en gekopieerd.

Als ik het eerst op schijf opsla en dan inlees in word, blijft het klein! Ik expirimenteer ff verder.

Het blijkt inderdaad de definitieve oplossing te zijn.
Plaatje rechtstreeks kopieren vanuit outlook (als attachment meegzonden) leidt tot grote bestanden.

Eerst plaatje opslaan en van schijf kopieren, zorgt ervoor dat het bestand met 85% verkleind wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan