Word bijlage in Windows mail opent niet !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hubertus

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2003
Van alles geprobeert !
Windows vista - Home Premium (Windows Mail)

ik ontvang een mail met een bijlage in Word en wil deze direkt openen maar dit lukt niet.
Krijg dan een window met de melding:
Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld.
Maak een koppeling via het onderdeel koppelingen instellen van het configuratiescherm.

Ik heb het bewuste vinkje over bijlages die mogelijk virussen bevatten (tab beveiliging) weg gehaald maar dit helpt niet.
bij de koppeling standaard programma's in het configuratie scherm heb ik de extensie .doc gekoppeld aan Word ook zonder resultaat.
wanneer ik de bijlage opsla in b.v. mijn documenten opent hij vervolgens probleemloos.

Andere bijlages van b.v. exel e.d kunnen wel direkt worden geopent.
Wie kan mij helpen ?

Gr. Hubertus

Hoi,

Kan het zijn dat de extensie DOC niet alleen aan Word, maar ook aan een ander programma is gekoppeld?

Nee, ik heb deze extensie meerdere malen gekoppeld aan Word.
Als ik de bijlage heb opgeslagen dan opent hij wel normaal in Word dus volgens mij heeft het iets met Windows Mail te maken ?

Hoi,

Helaas zou ik het dan ook niet weten.
Wellicht heeft het tóch iets met beveiliging of restricties in windows mail te maken
Het is weliswaar geen 'ramp' maar wel omslachtig.
Ehh .. ik bedenk me net, dat het in elk geval een gunstig 'neveneffect' heeft, want ik adviseer altijd om direct de bijlagen bij mail apart op te slaan en daarna te verwijderen uit de mail, of de mail in z'n geheel te verwijderen i.v.m. snel 'groeiende' omvang van je mailbox als je bijlagen er in laat zitten. ;)

Ik vind toch wel handig als je direkt even de bijlage kan openen alvorens iets er mee te gaan doen.
Vreemd genoeg heb geen problemen met het openen van alle andere Office bijlage's.
Alleen bij een Word bijlage komt hij met die melding.
Ik overweeg nu om Outlook te gaan gebruiken ipv Windows mail, of heeft er iemand nog een idee ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan