Word: data uit combobox aanvullen middels VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Majelles

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2012
Hallo,

Ik heb een vraag, kom er zelf maar niet uit. Ben al een poosje aan het knutselen maar weet de juiste woorden niet voor VBA Word (2010).

Doel:
Het is een brief die meerdere opties heeft. Bijvoorbeeld voor bedrijf A, dan is het adres xx en een nummer 123. Bedrijf B heeft weer andere gegevens.
Ik heb een combobox gemaakt middels ActiveX en dat is inmiddels gelukt :-)

Nu nog de juiste namen van de buildingblocks erin zodat hij ook weet waar er naar gezocht moet worden en wat dan in te vullen.

Voor het gemak mijn document in de bijlage.
In blauw aanvullingen ter verduidelijking.

Is dit mogelijk?

Dank alvast als je er naar wilt kijken!

NB buildingblocks per item en bedrijf heb ik bedacht als oplossing maar sta open voor andere opties

Bijlagen

Persoonlijk zou ik een formulier maken waarin je alle noodzakelijke gegevens kunt invoeren en opslaan. De bron daarvan kun je wel uit Autotext fragmenten halen, al kun je ook aan een databaseje in Excel of zo denken, dat is makkelijker te onderhouden.
In je document kun je dan met DocVariables werken die de gekozen waarden op de goede plek zetten.

Dank voor je reactie Octafish, jouw optie heb ik gegoogeld maar die weg snap ik niet dus daar blijf ik maar beter vandaan.

Ik geef niet op; ik heb inmiddels de combobox gevuld gekregen met de items die ik wil maar hij vult de tekstbox nog niet met als dan.
* de tekstbox heb inmiddels ook in ActivX heb gemaakt

Mijn knutsel tot nu toe:

Private Sub ComboBox1_DropButtonClick()

ComboBox1.List = Array("AAA", "BBB", "CCC")

End Sub

Private Sub name_Change ()

Select Case .Text
Case Is = "AAA": TextBox1.Text = "tekst AAA"
Case Is = "BBB": TextBox1.Text = "tekst BBB"
Case Is = "CCC": TextBox1.Text = "tekst CCC"
Case Else: TextBox1.Text = "onbekend"
End Select
End Sub

Ziet iemand de fout?

Ik heb even een voorbeeldje gemaakt op basis van jouw document hoe ik het zou doen. Wellicht dat je het dan beter snapt. Overigens nog niet eens met een apart formulier, wat in mijn ogen dus beter zou zijn. Maar om je een idee te geven.

Bijlagen

Sorry Octofish, ik zie niet wat je hebt gedaan, er is geen VBA gevuld en ik zie geen uitkomsten.
Behalve Klant 5, verder is het leeg en maakt geen connectie met Docvariable bij mij.
(heb hem wel geopend als docm, anders zou het kloppen dat ik niks zou zien :-))

Sorry, ik zit op een andere pc die geen vreemd Marcor's accepteerd. Vond het al zo vreemd :shocked:

Ik zie ze nu wel (en ook de code) en ik kan klanten selecteren maar hij veranderd helaas niets bij Docvariable.
Doe ik nog iets verkeerd?

Zie je het veld { DOCVARIABLE Textbox1 \* MERGEFORMAT } wel staan? Bij mij doet-ie het namelijk, dus ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom hij het bij jou dan niet doet. Je kunt nog een onderbrekingspunt in de code zetten bij Select Case ComboBox1.Value zodat je kunt controleren of hij wel door de code loopt. En de goede waarde ophaalt.

Ik heb nog even een nieuw sjabloon gemaakt, met daarin BuildingBlocks zodat je kunt zien hoe je die kunt toepassen. Omdat je voorbeeldje een beetje lui in elkaar is gezet (je hiebt niet voor alle opties een BB gemaakt) zit er nu een trucje in om een BB toe te voegen als die nog niet bestaat. Dat levert dan natuurlijk nu onzintekst op. Maar dat kun je vast wel aanpassen.

Bijlagen

Ik ben nog aan het knutselen aan met je laatste voorbeeld Octafisch, dank daarvoor.

Ik zal dit item sluiten :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan