Word doc beveiligen tegen bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwstolte

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2006
Hallo allemaal,

ik wil graag een word document beveiligen tegen bewerken (alleen lezen). Echter wil ik wel dat mijn collega's het document wel gewoon kunnen bewerken. Eigenlijk wil ik dus uitzonderingen maken op de beveiliging. Als ik in WORD 2010 naar controleren-bewerking beperken ga, dan kan ik wel op uitzonderingen drukken en dan meer gebruikers. Moet ik het hier aangeven? zo ja, hoe? want ik kom er niet achter wat ik precies moet invullen bij gebruikersnaam. en is dit wel de juiste manier?

Gr

Lijkt een goede optie :) Volgens mij moet je dan de inlognamen (eventueel met domein erbij) intypen.

Helaas zijn er voor Office te veel tools om beveiliging ongedaan te maken. Google eens op Word Password Recovery

*** aanvulling
Je kunt het Word bestand als plaatje in een pdf printen en dat als read-only rondsturen
http://www.primopdf.com/

Laatst bewerkt:
@bron: kijk eens goed naar de oplossing waar de TS zelf al mee kwam: Toegangsrechten instellen op Windows niveau, dus niet via Beveiligen in Word zelf.
Natuurlijk kan er dan wel een kopie worden gemaakt van het bestand en evt. van die kopie een gewijzigde versie opgeslagen door niet-collega's, maar het oorspronkelijke Word document kan hiermee niet worden overschreven/bijgewerkt door niet-collega's.

Natuurlijk moeten die collega's dan wel zich kunnen identificeren, zodat de rechten goed gezet kunnen worden. Dat gaat het makkelijkste/fijnmazigst als de delende pc in een Windows domein is ingedragen en de collega's ook zo'n Windows domeinaccount hebben...

Tijs.

@dnties, ik zie het. ik zat te snel te antwoorden :)
Zoals je zegt, dit werkt alleen als de mensen zich op (een site van) een windows domein kunnen aanmelden. Je kunt het Word bestand niet naar iemand mailen en dan de beveiliging van het Word document goed in orde hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan