Word doc opslaan als.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanDeWilder

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2008
Berichten
34
Ik ben bezig met het maken van een koppeling van een excel doc. naar een word doc. (zie vorige topic) alsvast dank aan iedereen die mij hiermee reeds geholpen heeft,..
Voor mijn laatste stap zou ik nog 2 dingen willen toevoegen, maar ik weet weeral niet hoe ik er aan moet beginnen. En of dit al dan niet mogelijk is?

De macro is in VB als volgt opgebouwd:

Sub Offerte_gdw()
'
' Offerte_gdw Macro
' Koppeling van Pré-calculatie offerte in excel met document voor eindklant in Word.
'

'
Columns("B:B").Select
Selection.Rows.AutoFit
Rows("1:27").Select
Selection.Delete Shift:=xlUp
Range("A1").Select
Selection.CurrentRegion.Select
Selection.Copy
Application.WindowState = xlMinimized
End Sub
Public Sub OpenenWord()

Dim oWord As Object

Set oWord = CreateObject("Word.Application")
oWord.Visible = True
oWord.Documents.Add "W:\test.doc"
oWord.Documents.Save


End Sub

Nu zou ik nog graag mijn excel-file automatisch laten "pasten" in het doc (op een welbepaalde lokatie. (zie eerste deel van de macro) - is dit al dan niet mogelijk?

En als laatste zou ik willen dat de kader met boodschap "opslaan als" zich opent, zodoende dat dit document steeds meteen op de juiste lokatie wordt opgeslagen. (uniek nummer per file..)

Kan iemand me hierbij wat tips geven aub?

Alvast bedankt.
 
Hiervoor heeft Word een ingebouwde funktie.
Menubalk/invoegen/bestand/invoegen als koppeling.
Hier kun je de naam van het Excel-bestand zetten en het bereik (range) dat je in het Wordbestand (in de vorm van een tabel) wil hebben.
Bij opening van het Wordbestand worden de gegevens uit het Excel-document meteen bijgewerkt.

Als je de Excelgegevens niet als tabel wil hebben kun je het beste gebruik maken van afdruk samenvoegen (mailmerge). Daarmee koppel je een worddocument aan een Excelgegevensdocument . Je kunt nu zelf bepalen welke gegevens waar, hoevaak, met welk opmaak in het Worddocument moeten voorkomen.
 
Ik ben op de hoogte van deze functie in word, maar hoe kan ik deze in mijn macro verwerken is echter niet duidelijk. Ik zou via één sneltoets de volledige macro willen laten runnen... zodoende dat de gebruiker niet meer moet beginnen met deze invoeg-optie.

De bedoeling is dus om dit zo geautomatiseerd mogelijk te maken..

Toch bedankt voor de reactie.
 
Neem een macro op in Word waarin je een samenvoegdocument, gekoppeld aan jouw excel-bestand opent, samenvoegt, de samengevoegde documenten opslaat en het samenvoegdocument sluit.
zie bijv.
dit voorbeeld
Daarna zet je die code in je Excel-macro
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan