WORD doc's bijlagen in Windows Live Mail niet te openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hommel

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2007
Hallo,

Mijn overbuurvrouw krijgt emails binnen mbv Windows Live Mail (Win 7).
Er zitten 2 WORD .doc-bestanden in als bijlagen.

Openen gaat niet: niet met dubbelclick. Ook niet met: re-muisknop en "Openen" of "Opslaan....". In dat contextmenuutje zijn de items uitgegrijsd.
Onder Opties/Beveiligingen e.d. alle veiligheidsbeperkingen opgeheven. Ook Virusscanner uit. Biedt allemaal geen oplossing.
:confused:

Vóór de bijlagetitels staat een "verbods-"bordje, zoals je dat wel vaker ziet, als er iets niet goed is, b.v. bij slepen van iets wat niet kan: rood cirkeltje met schuin streepje erdoor
Boven de e-mail staat een melding zoiets als, dat de bestanden fouten bevatten of beschadigd zijn.
Contact met de afzender zegt, dat het gewone WORD-bestandjes zijn (WORD2000 of eventueel 2003)

In de gauwigheid op dit forum gezocht naar een vergelijkbaar geval, maar niet gevonden.
Wie weet wat er hier aan de hand is?

Alvast bedankt.

Waarschijnlijk heeft ze hier last van. Klikje.

Als je verder leest op die site dan zie je nog wat linkjes staan. Je spreekt over word 2000. Kennelijk ligt ook daar het probleem gelijk.

212274 (http://support.microsoft.com/kb/212274/ tekst uit een document herstellen in Word 2000.

Maar dat hoeft allemaal niet, het ligt denk ik aan de afzender. Ik neem aan dat ze normaal wel een bijlage kan openen in .doc

Dat kan ze zelf testen door naar zichzelf wat te zenden met een bijlage. Er is niets aan de hand maar haar computerke.

Bedankt....
In het foutbericht boven de bijlagetitels in de mail wordt idd gewag gemaakt van een veiligheidsprobleem (moet het even met mijn herinnering doen).
Het kan best aan de server liggen, maar ik kan de bijlagen wel ophalen via webmail. Als dat dezelfde tegenstribbelende server is, dan zou ik verwachten, dat verzet hier ook optreedt.
Verder wordt in de linkjes o.a. geadviseerd de bestandjes te herstellen, maar ze zijn niet te openen en dus ook niet te herstellen. Ik kan er in Windows Live Mail eenvoudigweg niet bij.
Heb op basis hiervan nog andere suggesties?

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee ik denk dat het alleen van deze afzender alleen afkomstig is en verder geen (be) handeling hoeft te ondernemen. Server is inderdaad een andere mogelijkheid.

Ik weet niet of ze die persoon kent anders zou ik hem/haar een berichtje sturen. Kent ze hem/haar niet dan gewoon verwijderen.

Het bericht met de .doc-bijlagen was afkomstig van een vertrouwde afzender. De bestandjes waren keurig in orde bleek bij ophalen mbv webmail.
Dus..... :rolleyes:

Laatst bewerkt door een moderator:
een oplossing gevonden....

Inmiddels heb ik door verder zoeken een oplossing gevonden, die werkte:

Er stond een verkeerde bestandsassociatie ingesteld, nl. .doc-bestand gekoppeld aan Writer van OpenOffice. Dit is een (mooie gratis) vervanger van de WORD uit de officiele Microsoft Office, die vaak gebruikt wordt bij gebrek aan MS-Office.
Een dubbelclick op een .doc bestand in de verkenner of het bureuablad (b.v. Tekst.doc) triggerde dan het onderdeel Writer van OpenOffice. Daarin werd vervolgens het Tekst.doc bestand wel geopend. Echter, om het .doc bestand, dat als bijlage in Windows Live Mail met een e-mail is meegestuurd, te openen is persee de associatie met WORD (MS-Office) nodig.

Ik vond in de paragraaf: Openen van per e-mail ontvangen bijlagen lukt niet meer, zo ongeveer op 4/5 in de webpage:
http://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/tips_versturen_email.html
de oplossing door de windowsregister-sleutel HKCR/.doc te importeren uit een computer, die de besproken problemen niet heeft.
Ik weet het niet zeker, maar misschien werkt ook: re-click op een .doc bestand (verkenner, bureaublad) en doe Openen met en vervolgens Standaardprogramma selecteren. Hier het programma WORD op de computer aanwijzen en het vinkje onderin aanzetten (Dit type bestand altijd met dit programma openen)
De test blijft steeds: probeer de .doc-bijlage van een mail in Windows Live Mail te openen.

NB.: Er moet dus wel MS-Office/WORD op de computer staan!

Oh, oke leuk dat je nog even reageert, bedankt voor de terug koppeling en mooi opgelost. :thumb: Groeten Manamana.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan