word document als download op website

Status
Niet open voor verdere reacties.

klepzeikers

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2001
Simpele website gemaakt m.b.v. NVU
Nu zou ik graag een word document op een bepaalde manier willen plaatsen op de website.
Het is een inschrijfformulier waar een bezoeker dus zijn eigen info in kan zetten en daarna uitprinten.
Ik wil dus graag dat het word bestand wordt weergegeven als een link.
Als je op die link klikt dan moet hij dus als een download worden weergegeven, met optie openen en opslaan .
Hoe ga ik te werk ?

Ben een noob nog , dus hopelijk een reactie :thumb:

je typt op de plaats waar je je link wil het volgende:
HTML:
<a href="pad/bestandsnaam.doc">klik hier om het bestand te downloaden</a>

indien je wil dat je je worddocument in een nieuw venster wordt geopend, dan typ je:
HTML:
<a href="pad/bestandsnaam.doc" target="_blank">klik hier om het bestand te downloaden</a>

[Moderator-Edit] Html-tags geplaatst. [/Edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Moet ik het word document ook opnemen in de pagina waar deze link komt te staan, of verwijzen naar het document.
Krijg nu alleen bij plaatsing op de server de omschrijving zoals jullie hem mij hebben voorgesteld .

Jaja een echte noob hoor :thumb:

Als je je worddocument in je htmldocument opneemt, dan moet je uiteraard geen link meer voorzien. Je kan zelfs word html broncode laten genereren, maar m.i. is dit niet aan te raden. Wil je je worddocument als download aanbieden, dan gebruik je bovenstaande code...Ik snap je vraag eigenlijk niet echt goed :P

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<meta content="text/html; charset=ISO-8859-1"
http-equiv="content-type">
<title>Over de peuterspeelzaal</title>
</head>
<body>
<table style="text-align: left; width: 100%; height: 100%;"
border="0" cellpadding="20" cellspacing="10">
<tbody>
<tr>
<td
style="vertical-align: top; height: 100%; width: 20%; background-color: rgb(255, 153, 0);"><br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
</td>
<td
style="vertical-align: middle; height: 100%; text-align: center; width: 60%; background-color: rgb(255, 255, 153);">
<p class="MsoNormal" style=""><span
style=""></span><span class="SpellE"><span
style=""><span style=""><span
style="font-family: 'Times New Roman';"></span></span></span></span><span
style="font-size: 12pt; font-family: 'Times New Roman';"><o:p></o:p></span><span
style="font-size: 12pt;"><o:p></o:p></span></p>
</td>
<td
style="vertical-align: top; height: 100%; width: 20%; background-color: rgb(255, 153, 0);"><br>
</td>
</tr>
</tbody>
</table>
<br>
</body>
</html>

Zo is de basis van al mijn paginas.
Nu wil ik dus op een pagina zoals bovenstaand een link zetten als je daar op klikt dat je dan dat schermpje krijgt van bestand op schijf opslaan/openen. Dus de 1e optie die jij aangaf.
Ik heb het geprobeerd zoals je aangaf maar bij mij werd dan gewoon die gehele omschrijving getoond ( dus niet alleen klik hier om bestand te downloaden ).
Het word document heeft de naam inschrijfformulier.
Waar en op welke manier moet ik het in mijn pagina zetten, krijg zeer sterk het idee dat ik het niet begrijp :(

Alvast bedankt voor je geduld :thumb:

Moet ik het word document ook opnemen in de pagina waar deze link komt te staan, of verwijzen naar het document.
Krijg nu alleen bij plaatsing op de server de omschrijving zoals jullie hem mij hebben voorgesteld .

Jaja een echte noob hoor :thumb:

EEN EGTE NOOB JA!

Als je met Lycos of Freewebs werkt heb ik een oplossing,, Upload hem bij je host en houd de muis op de word doc en kijk in de statusbar naar de link. Onthoud of schrijf die link op en maak er een link van.

Zo heb ik het ook gedaan met mijn gartis downloads op me eigen site, kijk maar als je een voorbeeld wilt; *knip*[Smod edit]Deze link mag je pas weer op Helpmij.nl plaatsten als de downloads en cracks verwijderd zijn[/smod edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan