Word document beschadigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

roaldvdbz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 nov 2015
Hey ik heb het volgende probleem met een word document.
Een vriend kwam langs met een laptop die was vastgelopen.
Na even na te zien bleek de hd gecrasht.
Toen ik die in een extern rack stak kon ik deze enkel formateren.
Nu bleek er op de schijf een word file te staan waar de persoon al 2 jaar mee bezig was maar geen backup van had blijkbaar. ???
Heb toen data recovery gedaan me data software en heb de file gevonden
Maar deze is zeer zwaar beschadigd.
Is word file van office 2007 en het is een *.docx file
Deze persoon wil deze file heel graag terug want bestaat uit 200 bladzijden.
Heb al enkele word file repair tool geprobeerd maar niks help.
Iemand die een tip heeft of dit filetje mss kan herstellen ???
Alvast bedankt
Groetjes roald

Ik vrees ervoor dat het Word bestand verloren is. Aangezien er stukjes van het bestand verloren zijn, kunnen deze niet terug worden aangemaakt. Misschien bestaan er tools die het bestand terug leesbaar te maken, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Maar hoe kan het dat je 2 jaar aan een Word file bezig bent, en nooit een backup maakt?! Dat is erom vragen, niet?

hoi hoi roaldvdbz

ALS dit inderdaad Word bestanden of documenten zijn, dit kan je weer makkelijk openen alleen maar als je Microsoft Office in die systeem hebt,
en of je M.Office 2007 gewoon her-installeren moet en klaar is kees meteen zal je merken dat bestanden zoals die hoort weer Word bestanden pictogrammen dragen oftewel leesbare Word bestanden zijn ..

Als de schijf door joe met suc6 geformatteerd werd dan zal er geen fysieke beschadiging zijn. Formattering ken je weer ongedaan maken met een hulpprogramma en ik vraag me af of joe dat al hebt geprobeerd. Welkom op het forum trouwens en zullen we gewoon Nederlands schrijven?

Ik zou ook Recuva proberen en na een eenvoudige opdracht, in het dan getoonde menu, selecteren "bestanden die niet gewist werden." Op bootschijven staan vaak handige tools voor partities herstellen of formattering ongedaan maken. Een bootschijf heb je ook wel nodig als je niets wilt overschrijven.

:confused: Maar beste mensen roaldvdbz zei zo ! :

Hey ik heb het volgende probleem met een word document.
*knip*knip*

Toen ik die in een extern rack stak kon ik deze enkel formateren.
Heb toen data recovery gedaan me data software en heb de file gevonden
Maar deze is zeer zwaar beschadigd.
Is word file van office 2007 en het is een *.docx file
Iemand die een tip heeft of dit filetje mss kan herstellen ???
Alvast bedankt
Groetjes roald

Dus Hij weet dat die Word documenten zijn ! maar niet duidelijk aangegeven heeft of geformatteerd is(-zijn) of niet !
En vraag is nu dan, is het wel geformatteerd of niet ??
ALS maar niet geformatteerd is dan is toch Office beschadigd en her-installeren moet worden ..... toch ?
op die manier Word documenten ook kunnen ze weer leesbaar worden ..toch ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan