Word-document bevat rare tekens

Status
Niet open voor verdere reacties.

cornes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jun 2014
Een broer van mij was bezig met een document in Word (volgens mij versie 2003) en had reeds 9 pagina's getypt. Toen hij wilde opslaan ging er iets mis en na opnieuw openen was de tekst in het document grotendeels niet meer te lezen. Het document bevat grotendeels rare tekens, waaronder blokken en chinees. Zie bijlage.

Mijn vraag wat is hier mogelijk mis gegaan en wat kan ik doen om dit te herstellen.

Kan het mogelijk te maken hebben met encodering? Heb op dit gebied al e.e.a geprobeerd, maar wordt hier niet veel uit wijs.

Note: Omdat ik niet kan zien wat de onderliggende tekst is, heb ik het document zelf om privacy redenen (nog) niet toegevoegd.

Bijlagen

• word-doc.png
    word-doc.png
    20,4 KB · Weergaven: 246
Laatst bewerkt:
Ziet er uit als een flinke corruptie. Met docx met een "moderne" word versie is er vaak nog wel wat te redden, maar als deze file echt corrupt is, is er maar weinig kans dat je het terug kunt halen. Heb je al gecontroleerd op auto-saves en vorige versies?

Ik heb zelf office 2013 (en op een andere PC 2007) en het bestand is .doc (daarom denk ik ook dat het Office versie 2003 is).

Wat bedoel je precies met controleren op auto-saves? Bedoel je hiermee dat je de auto-saves ergens kan terughalen?

meestal als je een file "henkie.doc" aan het editen bent, is er in diezelfde directory een file ~henkie.doc wat de tussentijdse saves bevat. Als word gecrashed is zou die file (mogelijk verborgen dus wel tonen van verborgen bestanden aanzetten) nog moeten bestaan.

Ik heb het gecontroleerd. Er staan geen verborgen bestand(en) op de locatie van het Word-bestand.

Nog andere mogelijke oplossingen en/of tips?

Als Word crasht, en je start Word opnieuw op dan worden de Autoherstel bestanden vanzelf geladen. Wordt Word correct afgesloten, dan ben je doorgaans de Autoherstel bestanden ook kwijt, want Word zal die bij het afsluiten zelf wissen. Ik ben bang dat je een probleem hebt. Je kunt nog proberen om het bestand in een ASCII editor (Notepad, Notepad++) te openen, en dan net zo lang te scrollen tot je de leesbare tekst tegenkomt. Die kun je dan kopiëren en plakken. Maar als het document écht corrupt is, wordt het lastig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan