Word document bewerken met corel paint

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Geachte forum leden
Ik heb een word document met een afbeelding er in
Nu wil ik deze afbeelding bewerken met corel paint maar dat lukt niet
Hoe krijg ik dit voorelkaar ik wil uit deze afbeelding een stuk snijden en bewerken met corel paint schop pro foto X2
Wie helpt mij op weg
e de waele

Hallo E de waele. Ik probeer eerst altijd de foto vanuit word document te kopieren, rechtermuisknop / dan te plakken vanuit word naar het gewone Paint toe.

Dan opslaan op het bureaublad of zo. Misschien kun je ook rechtstreeks knippen en plakken (foto selecteren in word) ik ken dat programma niet

Dan weer openen en vanuit paint zou je dan kunnen werken naar corel paint toe met knippen en plakken of een gedeelte van een foto selecteren in Paint en dan plakken in Corel paint.

Is het niets of kan het dan niet dan wellicht andere helpers. Het is maar een idee he.

Veel beter dan een plaatje 'overhalen' naar Paint is om rechts te klikken op je afbeelding, en dan <Opslaan als afbeelding> te kiezen. De afbeelding wordt dan opgeslagen waar je 'm hebben wilt, en vandaar kun je hem gewoon openen in CorelPaint.

Als ik rechts op de afbeelding klik staat er bij mij in het menu gaan zin OPSLAAN ALS AFBEELDING bij ??
werkt dus niet

Welke Word versie gebruik je?

Hallo, probeer het eens.

In Word 2007 klik je op de Office-knop en kies je OPSLAAN ALS, ANDERE INDELINGEN. Naast OPSLAAN ALS selecteer je WEBPAGINA.

Geef dat ding een naam bijvoorbeeld OEF en zet het op je bureaublad. Ziet er dan zo uit. :D

oef.JPG

Sluit daarna Word af. Er is nu een nieuwe map aangemaakt: bestandsnaam_bestanden. Klik of dubbelklik erop, en je vindt netjes de afbeelding.

We horen graag van je. Succes.

Laatst bewerkt:
Hallo forum leden
Ik heb gedaan wat Manamana heeft gemeld maar dan heb ik een HTML bestand en dit word niet ondersteund door Corelpaint en werkt ook niet
ede waele

Als je een Word document opslaat als HTML pagina, dan krijg je een HTML bestand voor de tekst, en een map met dezelfde naam waar de in het document zittende plaatjes in staan. Die plaatjes zijn gifjes, jpg's of png's die je gewoon in CorelPaint kunt openen. Zoek de map dus op :).

Ja wat Michel al zei, zoek die map eens op. Bij mij ziet het er dan zo uit.

Mijn foto die ik je berichtte heb ik nu nog eens hier staan. En je kunt het wellicht ook zo nog een doen.

oef1.JPG

Ga naar je eigen foto zoals je zei in HTML en open dat ding.

Ga met de rechtermuisknop op die afbeelding staan. En doe dan afbeelding opslaan als en of kopieren. Maak er dan een JPG van en sla deze op.

Geef het even een andere naam, zodat je het makkelijk terug kunt vinden.

Ga dan naar je eigen programma Corel en plak het daarin. Kan het zo of ?

Laatst bewerkt:
Forum leden
sorry voor de late reactie het is opgelost met de bovenstaande bewerkingen
iedereen veel dank voor het mee denken
e de waele

Graag gedaan, ik denk wel dat ik kan zeggen namens allen. Fijn dat het is gelukt.:thumb: Wellicht tot een volgende keer. En de groeten van Manamana. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan