Word document bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

klepzeikers

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2001
Ik wil graag op een word document een geschreven tekst van boven naar beneden plaatsen.
Ben hier mee bezig geweest maar kom er zo niet uit.
Iemand de bevrijdende tip voor mij.

Of ik begrijp je vraag niet goed of het is te simpel voor woorden.
Zet de cursor vóór het eerste woord en druk net zo vaak op Enter tot de tekst op de goede plaats staat.

Guus.

Hai Guus, :D

Nou jij bent de enige niet hoor die waarschijnlijk de vraag verkeerd begrijpt! ;)

Ook ik kom niet verder als het advies wat Guus heeft gegeven.

Of wil je misschien alle losse woorden uit de tekst onder elkaar zetten?

We wachten af! :thumb:

Enige verwarring merk ik,misschien is het ook wel te simpel voor woorden.
Ik bedoel dus, wil een document maken waar de tekst op 2 verschillende manieren op komt te staan.
Neem de tekst die ik hier typ , die lees je dus van links naar rechts,dat is geen probleem.
Nu wil ik een 2e tekst toevoegen die aan de rechterkant van de pagina moet staan( van boven naar beneden).
Deze tekst kun je dus alleen makkelijk en goed lezen als je de afgedrukte versie dus een kwart slag zou draaien.
Kortom ik wil die 2e tekst niet letter voor letter ondermekaar hebben staan. De letters moeten dus een kwart slag gedraaid zijn op het papier.
Draai je de afgedrukte print dan ook een kwart slag, dan moet je het dus weer als zin kunnen lezen.
Hoop dat het zo duidelijk is.

Krijg nu wel de 2e tekst goed op papier, heb bij pagina instellingen het papier liggend aangegeven i.p.v. staand.
Heb het bestand opgeslagen, nu wil ik dus gewoon weer tekst toevoegen met het papier staand in de layout, maar dan verspringt dus de tekst die van boven naar beneden liep ook weer.

Pfffffffffffffffff hoop dat je het nog snapt:confused:

Wat je zou kunnen doen is, nadat je het eerste gedeelte van de tekst in de gewone leesrichting hebt gemaakt daaronder een tekstvak plaatsen die je rechts uitlijnt. Vervolgens kun je in dat tekstvak de tekstrichting veranderen en naar wens instellen. Via eigenschappen van het tekstvak kun je het kader verwijderen. Volgens mij heb je dan wat je bedoelt.

Groet, Floyd

Bijna gelukt tot zover, alleen van het tekstvak het kader verwijderen, dat lukt nog niet.
Probeer het zo te verwijderen.
Selecteer het tekstvak door cursor erin te zetten en een keer te klikken.
Ga dan naar opmaak-randen en arcering-tabblad randen-en kies voor geen-ok.
Maar het tekstvak blijft staan ????????

Wat doe ik nog fout.

klik op de betreffende tekstvak
klik onderin (bij mij staat ie daar) op de figuurbalk op het icoontje Lijnkleur geef daar aan Geen kleur.
en weg is het balkje

Geplaatst door klepzeikers
Bijna gelukt tot zover, alleen van het tekstvak het kader verwijderen, dat lukt nog niet.
Probeer het zo te verwijderen.
Selecteer het tekstvak door cursor erin te zetten en een keer te klikken.
Ga dan naar opmaak-randen en arcering-tabblad randen-en kies voor geen-ok.
Hai,
Opmaak en randen is bedoeld voor alinea-opmaak en pagina-opmaakt..etc niet voor tekstvakken!

Hoe te werken:
* Rechtermuis op de RAND van het tekstvak
* Kies tekstvak opmaken
* Tabblad kleuren en lijnen
* Bij lijn, kies: Geen lijn.
* Ok en weg is de lijn.

Dit werkt overigens hetzelfde als de tip van Haakmeer. Maar zijn tip maakt gebruik van de werkbalk tekenen. (waar het tekstvak ook vandaan komt)

Maar het tekstvak blijft staan ????????
Wat doe ik nog fout.
Ik neem aan dat je bedoeld de rand is er nog steeds?
Het tekstvak zal ALTIJD blijven staan totdat jij hem verwijderd.
Dit vak heb je immers nodig om jou speciale opmaak in kwijt te kunnen.

Succes! ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan