Word-document converteren naar JPEG

• Onderwerp starter Onderwerp starter CTU
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

CTU

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2010
Origineel gepost door ecd
Probeer de volgende methode eens:

selecteer het gedeelte van het Word document waarvan je een afbeelding wilt maken (bij een heel document dus CTRL-A) en kopieer dit gedeelte.

Open een nieuw document en kies bij bewerken voor plakken speciaal. Kies voor plakken als figuur.
Sla hierna het nieuwe document op als Html file.
In de dir waar het html doc is opgeslagen staat een jpg met je document. (bij Word 2000 is er een dir met de afbeelding gemaakt.

Hallo allemaal,

Via google kwam ik bij deze tip uit op jullie forum, mijn naam is Chloe.

Dit is een heel goede tip, het werkt helemaal (ik gebruik word 2000) totdat ik wil opslaan, want ik kan niet kiezen voor opslaan als HTML. Hoe los ik dat op?

Ik heb namelijk ook de wens om een word-document op te slaan als afbeelding zodat ik het op hyves kan zetten. Als er geen opties zijn kan ik ook scannen, maar ook daarmee gaat een stuk kwaliteit verloren (met onze scanner in ieder geval wel ;))

Welkom bij de Helpmij!

Misschien een héle domme opmerking van mij, waar waarom druk je niet gewoon op de prt-scr toets en plak je de screendump in paint of powerpoint en sla je 'm dáár als .jpg op?

Welkom bij de Helpmij!

Misschien een héle domme opmerking van mij, waar waarom druk je niet gewoon op de prt-scr toets en plak je de screendump in paint of powerpoint en sla je 'm dáár als .jpg op?

Omdat dat niet in zijn geheel gaat. Met Word op 100% is het te lezen, maar dan zie je maar de helft van het A4tje. Met Word op 50% is het onleesbaar en dus zinloos.

Ik heb dit gedownload, volgens mij is het helaas een trial-versie, maar ik ga het eens proberen! http://www.print-driver.com/howto/convert_word_to_jpeg.html

Allemaal leuk en aardig, maar wat doet jou denken dat een ander programma wél het document leesbaar houdt? Een A4tje zal nu eenmaal minder makkelijk leesbaar zijn als het in zijn geheel op een beeldscherm moet worden geperst, om het even welk programma je daarvoor gebruikt.

Allemaal leuk en aardig, maar wat doet jou denken dat een ander programma wél het document leesbaar houdt? Een A4tje zal nu eenmaal minder makkelijk leesbaar zijn als het in zijn geheel op een beeldscherm moet worden geperst, om het even welk programma je daarvoor gebruikt.

Ik laat het je weten.

Graag, want ik ben erg benieuwd. Ik denk dat het eerder aan het beeldscherm en resolutie ligt (of een prt-scr te lezen blijft) dan dat het aan het progje ligt.

Ter vergelijking een heel Word A4tje middels prt-scr in Powerpoint geplakt.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    57,9 KB · Weergaven: 79
Daar ligt het zeker niet aan. :D

Nou, het is een prachtprogramma en het blijft prachtig leesbaar op A4-formaat...ware het niet dat er een $@#*(#$-watermerk in staat dat het een trial-versie is. Dat staat dwars door de rechteronderhoek/tekst heen, dus ik heb er niets aan. Er is nog geen antwoord gegeven op mijn vraag overigens. Ik blijf wel even zoeken naar dit soort progjes want dat werkt in principe dus perfect.

Dat zei ik dus al eerder, het zet het complete document op EEN zichtbare "pagina". Met print screen moet ik dus TWEE print screens maken van halve pagina's, ze aan elkaar plakken of zo en dan opslaan. Ziet er niet uit. Powerpoint kan ik volgens mij niet op hyves zetten en daar gaat het allemaal om.

Ik blijf dom, want het document dat je kunt zien in mijn bijgevoegde plaatje hierboven is een screendump van een hele pagina. Ik zal dus wel ergens iets missen denk ik.

Laatst bewerkt:
Ik weet het ook niet. Bedankt voor je reacties in ieder geval!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan