Word document in Word document invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomazw

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2013
Beste mensen,

Is het mogelijk om een word document in een word document in te voegen zonder dat het hele titelblad etc wordt gekopieerd naar het orginele document?
Ik heb namelijk een document waarbij in de bijlage andere rapportages moeten komen, maar als ik die gewoon normaal copy paste, worden de orginele inhoudsopgaves etc ook aangetast. Is hier een methode voor? Het moet ook printbaar zijn.

Dit snap ik, maar wanneer je dat doet neemt de inhoudsopgave in de bijalge van de rapportage de inhoudsopgave van het hoofddocument over wanneer je deze update, hetzelfde met het voorblad etc. Dit wil ik zien te voorkomen

Toch niet als je plakt met de optie <Alleen tekst behouden>?

Ja maar dan is :
A. de opmaak weg
B. het voorblad weg
C. De inhoudsopgave weg

Laatst bewerkt:
Tja, wat wil je dan? Ik snap het namelijk niet meer; ofwel je wilt de koppen(opmaak) wél meenemen, ofwel je wilt ze niet meenemen. In het eerste geval plak je de handel als platte tekst, en in het tweede kun je gewoon plakken. De koppen worden dan gesynchroniseerd met de oorspronkelijke koppen in het hoofddocument. Maar dat lijkt mij niet alleen logisch, ook uiterst wenselijk.

Ik wil juist niet dat de koppen worden gesynchroniseerd.
Orgineel rapport met bijlages
Bijlage is een rapport
rapport in bijlage moet de opmaak en nummering behouden.

Een word bestand geplakt als unieke entiteit in het orginele rapport als bijlage A

Koppen worden gesynchroniseerd als de koppen dezelfde namen hebben. Wil je dat niet, dan moet je een eigen stijl definiëren voor de koppen in de bijlagen.

Is er niet iets met page-breaks wat dit op kan lossen? Alle koppen moeten wel dezelfde bedrijfsstijl hebben namelijk..

Niets houdt je tegen om de koppen exact dezelfde opmaak te geven als de andere koppen. Zolang ze maar een andere naam hebben, en dus een eigen nummering. Want dat is toch wat je wilt? Pagina-eindes doen uiteraard helemaal niets in dit verhaal; het gaat puur om de nummerstijl binnen de kopstijl en het aantal koppen dat je opmaakt met die stijl.

En hoe doe ik dat precies, dit heb ik namelijk nog nooit gedaan?

De simpelste manier is om een stijl te maken op basis van een bestaande stijl vanuit het paneel <Stijlen>. Je klikt dan op de knop <Nieuwe stijl> en krijgt dan alle kenmerken van de actieve stijl geselecteerd. Vervolgens hoef je alleen nog de naam aan te passen, en hem eventueel te koppelen aan het origineel.

De inhoudsopgave wordt alleen bijgewerkt voor de hoofdstuktitels die de geschikte opmaak hebben en daardoor geïndexeerd/bijgewerkt kunnen worden.
Dus als je 1x een titel zelf maakt met dezelfde opmaak en dan die opmaak met het kwastje overneemt en daarmee de hoofdstuktitels v/h ingevoegde stuk mee bewerkt.... dan worden ze met rust gelaten en je hoeft de opmaak van de rst v/h ingevoegde document niet meer aan te passen.
De oplossing van OctaFish zit ook in die hoek eigenlijk.

Dit werkt! Danku, Kan ik dit ook doen voor voorbladen die in de bijlage komen? Nu neemt een voorblad in de bijlage de titel over van het orginele document.

Met daarbij de opmerking dat werken met Stijlen uiteraard veruit te prefereren is boven prutsen met het kwastje :). Da's leuk voor een enkel stukje tekst, maar niet voor serieus werk...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan