Word document kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harryman

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2001
Terwijl ik een (lange) brief in Word zit te typen. niets opgeslagen tussendoor, crasht mijn pc.

Kan ik ergens op de één of andere manier nog iets van het document terug vinden?

Harryman

Computer opnieuw opstarten. Word openen en meestal opent zich het laatste gemaakte document.

Han

Deze tekst komt uit de helpfunctie van Word. Ik heb laten zoeken op "automatische backup", dan "Voorkomen dat werk verloren gaat en verloren documenten herstellen" en tot slot "documenten herstellen die automatisch zijn opgeslagen":

Documenten herstellen die automatisch zijn opgeslagen
Als u werk wilt herstellen na een stroomstoring of een dergelijk probleem, moet het selectievakje Elke zijn ingeschakeld op het tabblad Opslaan in het dialoogvenster Opties (menu Extra) voordat het probleem zich voordoet.

Start Microsoft Word opnieuw.
Alle documenten die waren geopend toen de stroomstoring of een soortgelijke onderbreking zich voordeed, verschijnen op het scherm. Alleen wijzigingen die u hebt aangebracht nadat AutoHerstel het document voor de laatste keer heeft opgeslagen, zijn verloren.

Als u wilt controleren of het herstelbestand de gewenste informatie bevat voordat u het bestaande document vervangt, opent u het bestaande document om de informatie te vergelijken.

Klik op Opslaan als in het menu Bestand.

Typ of selecteer de bestandsnaam van het bestaande document in het vak Bestandsnaam.

Klik op Opslaan.

Wanneer u een bericht ziet met de vraag of u het bestaande document wilt vervangen (de wijzigingen die u hebt aangebracht tot aan de laatste keer dat u het document hebt opgeslagen), klikt u op Ja.

Herhaal stap 2 tot en met 6 voor elk hersteld bestand.
Alle herstelde bestanden die u niet opslaat, worden verwijderd wanneer u Word afsluit.

Opmerking Als een hersteld bestand niet voor u wordt geopend, kunt u het toch nog openen. Informatie over een hersteld bestand openen.

Wat dacht je van de vorige zin ? Dat biedt mogelijk ook nog perspectief ? Je moet alleen zelf even in Word naar de helpfunctie gaan om te lezen wat daar staat ;)

Bedankt voor jullie uitgebreide hulp.

Het document is nog steeds in het niets 'opgelost'.

De vraag hierbij ook, heb het opnieuw getypt

Harryman

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan