Word document leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

coupe

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2016
Beste mensen,

Zou iemand mij alstublieft kunnen helpen. Ik heb gister een word document opgeslagen met tekst en de hele nacht heeft me laptop aangestaan. Nu ging ik vanochtend kijken en is het bestand ineens leeg. Meerdere malen geprobeerd te herstellen en te openen maar hij blijft leeg.

Wat kan ik hiermee doen? Ik heb al op internet gezocht, maar heb nog niet de oplossing gevonden. Ik ben heel bang dat het niet meer gaat lukken:(

Alvast bedankt voor de moeite.....

Weet je nog de (exacte) naam van het document?
Zou het kunnen dat je het (per ongeluk) op een andere lokatie hebt opgeslagen dan dat je bedoeling was? Klik links onder op het Microsoft icoontje en typ de naam van het bestand (Windows gaat zoeken op de hdd)
Is de machine inmiddels al een keer uit geweest? Zo nee, doe dat dan eens en open daarna Word. Kans is aanwezig dat het bestand wordt aangeboden bij 'herstelde bestanden' in Word.

Ja het bestand is gewoon terug te vinden en staat op het bureaublad. Als ik hem opent is het document leeg. Dat is het vreemde..... Ik werk trouwens op een Mac Book. Alvast bedankt voor de moeite....

Probeer eens te achterhalen hoe groot het bestand is dus kijk via een of andere bestandsverkenner naar de grootte van het bestand.
Als je het idee hebt dat de grootte correct is (oftewel: dat er wel degelijk iets zou kunnen/moeten staan in het bestand), mail het bestand eens door aan iemand anders die ook Word voor MAC heeft en kijk of die het kan openen en er chocolade van kan maken.

Als dit inderdaad werkt, dan zal er iets mis zijn met jouw Word (invoegtoepassingen, (weergave-)instellingen etc.)

Tijs.

Het bestand is 0 kb dus is helemaal leeg, maar dat klopt niet want heb het gister opgeslagen met twee kantjes tekst:(:( Hoe kan ik daar weer aankomen?

Als het bestand is opgeslagen en afgesloten, dan denk ik dat je een probleem hebt. Je kunt nog eens in de map kijken waar de Autoherstel bestanden staan, maar ik vrees voor je dat je daar ook weinig zult vinden als het bestand is opgeslagen en Word is afgesloten op de juiste wijze; AutoHerstel bestanden worden verwijderd als Word correct afsluit. Misschien dat je met Recuva in die map nog wat kunt herstellen.

Dat heb ik ook al geprobeerd... Is er echt geen andere optie?

Een correct opgeslagen document is helaas exact wat het is: een opgeslagen document. Dan is er geen backup meer, tenzij je dat hebt ingesteld. Maar de meeste gebruikers (guilty as charged) doen dat niet.

Nee want hij is beschadigd, want als ik hem mail naar de andere computer kan hij niet geopend worden, omdat hij beschadigd is..... Hoe kan ik dit oplossen....

Een Word document kan niet de grootte 0 hebben, dus dan ziet Word hem al als beschadigd. Het feit dat het probleem überhaupt is ontstaan is daar al indicatie genoeg voor :).

Daar heb je helemaal gelijk in Octafish. Maar hoe kan ik zorgen dat ik dat bestand weer in kan komen. Heb op internet al diverse dingen geprobeerd, maar het wil maar niet lukken om de tekst terug te krijgen.....

Wat gast0225, OctaFish en nu ik proberen duidelijk te maken: Als via data-herstel software (je had Recuva al geprobeerd, zei je) je niets kunt terugvinden dan is het game over: Met het huidige bestand is niets te doen, want die is volledig leeg.
Dus je zult (dan) je tekst opnieuw moeten gaan bedenken en intypen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan