Word document omzetten in html

• Onderwerp starter Onderwerp starter gila
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gila

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2004
Ik heb een worddocument van 16 mb ,deze is vaak te groot om per e mail te verzenden.Kan ik hem met html kleiner maken , waarbij de huidige inhoud behouden bliftWie kan mij de weg wijzen of is er een andere oplossing met vriendelijke groet gila

Gila,

ik heb je vraag een eigen plek gegeven. Deze stond in een topic van iemand anders, wat niet netjes/gebruikelijk is. Daarbij was de topic van 2006, dus niet actueel meer.

Ik heb een worddocument van 16 mb ,deze is vaak te groot om per e mail te verzenden.Kan ik hem met html kleiner maken , waarbij de huidige inhoud behouden bliftWie kan mij de weg wijzen of is er een andere oplossing met vriendelijke groet gila

Opslaan als >> Kies dan vervolgens voor: Webpagina (*.htm;*.html) :thumb:

Worddokument html

IK SLA HEM OP ALS WEb DAN IS HIJ 650 KB STUUR HEM AAN MIJ ZELF EN ALS IK DE BIJLAGE DAN WIL OPENEN KOMT DE MEDEDELING DAT HIJ VIRUSSEN KAN BEVATTENMAAKT MIJ ANGSTIG WAT NU GROET GILA en dank

Laatst bewerkt door een moderator:
IK SLA HEM OP ALS WEb DAN IS HIJ 650 KB STUUR HEM AAN MIJ ZELF EN ALS IK DE BIJLAGE DAN WIL OPENEN KOMT DE MEDEDELING DAT HIJ VIRUSSEN KAN BEVATTENMAAKT MIJ ANGSTIG WAT NU GROET GILA en dank

Als je de mail naar jezelf hebt gestuurd. Open hem dan gewoon. 100% zekerheid dat het geen virus is!

Misschien dat hij HTML pagina's als virus ziet, maar dat zijn het niet altijd!

En zeker niet als jij die pagina zelf hebt gemaakt vanuit Word. :thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
word document html

Hartelijk dank en als ik hem naar iemand stuur en die krijgt ook die mededeling.

Is er een andere mogelijkheid om een worddokument met fotos van 16 mb kleiner te maken zonder dat de inhoud wijzigt.

Dank en vriendelijke groet gila

word dokument html

Hallo Raf wat ik mij af vraag een dokument 16 mb zenden is moeilijk-waarom maakt men het zich dan moeilijk als het eenvoudig kan door het dokument om te zetten in html -prettig weekend met veel zon gewenst van gila

Omdat Word documenten makkelijker aan te passen zijn, en zo zijn er nog een aantal voordelen. Maar Misschien ook omdat veel mensen niet weten dat dit kan :thumb:

Verder ligt het aan de provider van je mailserver hoeveel kb/mb/gb je maximaal kunt verzenden. Bij mij ligt hier bijvoorbeeld geen limiet op (komt omdat ik een eigen hosting bedrijf heb: RGJhosting). Voor die mensen waaronder ik geld: Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

Een Word document omzetten naar een html document is niet altijd voordelig, en als je een mailserver hebt waar je limiet niet "(te) laag" ligt dan hoef je zo'n "trucjes" ook niet uit te voeren. :thumb:

Laatst bewerkt:
Word dokument html

Raf hartelijk dank , ik leer nog steeds ben 85 jaar en heb mij alles zelf bij moeten brengen - mijn provider heeft genoeg zend mogelijkheden - maar heb wel het probleem dat waarheen ik zend het volume vaak te groot is voor hun provider.Ben dus aangewezen om te comprimeren.Blijf dat nu ook doen met volle begrip dat men virussen moet vermijden-nogmaals dank prettig zonnig weekendgewenst van een Groninger uit BRD.:thumb:

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik weet wat de fout veroorzaakt, maar heb geen oplossing

Sinds ik MS-Word 2003 gebruik, merk ik dit probleem ook. Door in Word bijvoorbeeld getallen in te voeren, worden (tijdens "opslaan als webpagina") in de HTML zgn Smart-tags gezet. Dat is een stukje XML als ik het goed begrepen heb.

Wordt het document daarna met een browser geopend, dan komt er een waarschuwing dat dit document mogelijk schadelijke programmatuur bevat. Ergerlijk!

Ik zou willen dat je in MS-Word dit aanmaken van smart-tags / XML kunt uitzetten, maar ik weet niet hoe.
Mijn "oplossing" is door met een teksteditor direct in de HTML te gaan en programmaregels die daarmee te maken hebben, weg te halen.

Als iemand weet hoe je het aanmaken van Smart-tags of XML in Word kunt uitschakelen, dan zou dit zeer helpen.

weorddocument hjtml

hartelijk dank ik wacht mischien komen er nog reactie fijn weekend gewenst

Laatst bewerkt:
Kijk eens bij de opties die te maken hebben met: auto-aanvullen, autocorrectie, auto-opmaak, autotekst. Daar zal het zeker bijstaan.

worddocumen html

hartelijk dank ik ga er heen prettig weekend

Laatst bewerkt:
Eén oplossing gevonden

Je kunt tijdens "bewaren als" ook kiezen voor "gefilterde webpagina". Geen idee of er dan ook andere instelling weggefilterd worden.

worddocument

hartelijk dank ik ga het proberen met vriendelijke zondags groet gila

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan