Word document openen vanuitaccess

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aroff

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2024
Goedenavond,

Ik heb in access een formulier gemaakt. Nu wil ik graag iets maken waardoor het gerelateerde record in word opent. Ik gebruik namelijk inb word een samenvoegbestand uit access.

Dank jullie wel alvast

Doe wat je zelf aangeeft: vanuit Word een samenvoeg document openen met het geselecteerde record. Daarvoor hoef je in beginsel niets te doen in Access.

Kan ik een gerelateerd record openen in word vanuit access?

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Je kunt het vraagstuk vanuit twee hoeken benaderen: a) je gebruikt in Access een query met één geselecteerd record waarmee je in Word samenvoegt en b) je kiest in Word de ongefilterde query, en selecteert het gewenste record bij het samenvoegen. Beide opties kosten denk ik net zoveel tijd, en hebben hetzelfde resultaat.

Ik ben idd niet duidelijk.
Ik registreer in Access medewerkers
Wanneer er een contract wordt gemaakt, Gebruiken we hier een word document vvor. Normaal doe je dat in Access. Echter, heet is zo veel pagina's dat ik het in word heb moeten maken. De tabel die ik gebruik om de medewerkers in op te slaan gebruik ik dan als bronbestand voor afdruk samenvoegen in word.

Nu leeek het mij handig als ik klaar was met jet invullen van het contract in access dat hij dan het word document opent met het bewuste record

Had ik het toch goed begrepen :). Ik zou zeggen: query maken met het betreffende record, en een samenvoegdocument in Word dat je er aan koppelt. Easy peasy!

Kan ik dan ook het samenvoegdocument openen vanuit mijn access formulier?

Dat kan, bijvoorbeeld met de opdracht FollowHyperlink, waarbij je dan het specifieke document opent. Dat is dan gekoppeld aan Word, en dan ben je gelijk waar je wezen wilt :).

Je kan daar ver in gaan; in mijn DB kan je daarbij, na selectie van je werknemer (in mijn geval een bewoner van ons WZC), uit een lijst van Word documenten dan een bepaald document kiezen en dat dan openen. Verder kan je ook documenten bewerken, toevoegen, etc... (Zie prinscreentje)
1736353302275.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan