Word document scannen en opslaan in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Twompie

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2003
Hallo!

Ik heb een Canon scanner MP560 en wil graag Word documenten scannen zodat ik ze niet hoef over te typen.
Maar ik krijg ze alleen in Navigator EX te zien en dan zijn ze opgeslagen in jpeg. Kan ze dan niet bewerken.

Vroeger - bij een Epson - kon dat wel Ik weet ook dat dat via OCR moet (heb alle vragen en antwoorden hierover gelezen op Helpmij) maar weet niet hoe ik daar bij kom.

Ik heb ook de online handleiding uitgeplozen, maar kom er niet uit.

Iemand een oplossing voor mij?

Vriendelijke groet, Twompie

Ik ken je scanner niet (en dus ook niet de meegeleverde software). Een document scannen en vervolgens het kunnen behandelen als zijnde een Woirdbestand is m.i. niet weggelegd voor doorsnee scansoftware die met een scanner wordt meegeleverd. Daarvoor heb je 'externe' software nodig zoals bijv. Abbyy software.

O :confused:, daar ben ik niet blij mee.

Je zou toch een boek moeten kunnen scannen met een scanner?

En kan ik die Abbvyy gratis downloaden? En is daar een soort gebruiksaanwijzing van?

Ik hoop op nog een andere mogelijkheid, maar jij, gast0225, vast heel hartelijk dank voor je snelle reactie!

Twompie

Jazeker kan je een boek scannen, alleen de (prijs van de) met de scanner meegeleverde software bepaalt hoe het kan worden opgeslagen. Nee ABBYY is (duur) betaalde software. Deze is wel gratis te downloaden alleen de locatie kan niet middels de Helpmij worden gegeven.

Ok. Begrijp ik. Heb ik pech gehad! Dank je wel voor je aandacht.:d

Nou, dit is wel een hele late reactie van mij maar ik was op vakantie.

Het is uiteindelijk toch gelukt door een ander uitgangspunt te nemen. Bij deze printer/scanner is dat: MP Navigator openen ipv regelrecht scannen en daarvandaan kon ik text OCR kiezen. En lukte het 'redelijk'. Moest nog best veel aanpassen, maar goed, alle pagina's staan nu op de computer EN op de externe schijf!

Nog een keer SORRY voor de late reactie en iedereen hartelijk dank voor de hulp. Twompie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan