Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Leg eens uit hoe je document is opgebouwd; zo te zien heb je een mailmerge gedaan waar dan één document uitrolt met voor elke klant een eigen sectie. Je hebt dus, als je 100 klanten hebt, 100 secties in je document. Op basis van die secties is het heel simpel om je document op te splitsen in losse documenten, daar heb je die ingewikkelde macro helemaal niet voor nodig. Die secties kun je dan simpel omzetten naar pdf en mailen.
Lees dit eens:
http://wellsr.com/vba/2015/word/examples/word-vba-saves-pages-as-separate-pdfs/
Als je dat voor elkaar hebt kunnen we het mailen er wel in bouwen.
Voordat ik je écht kan helpen, moet ik enigszins weten hoe je document er uitziet; je hebt dus een samenvoeging uitgevoerd waar één document uitkomt met secties voor alle losse records. Dat is an sich prima te splitsen in losse documenten, maar je wilt, neem ik aan, een aangepaste naam voor die documenten. En je wilt ze mailen. Dat laatste kan tricky worden, want waar komt dat email adres dat je daar voor nodig hebt vandaan? Staat dat ook in de brief? Zo ja: waar?
Je snapt natuurlijk al waar ik heen wil: een voorbeeldje. Wellicht is de hele procedure namelijk veel beter aan te sturen vanuit Excel, en niet vanuit Word.
Is ook zo. Volg de instructies van Octafish. Mocht dat niet (helemaal) zijn wat je wilt kunnen daarna altijd nog verder kijken.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.