Word document te beveiligd geworden

Status
Niet open voor verdere reacties.

beheer25

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2004
Op mijn werk heeft iemand het voor elkaar gekregen om onbewust een Word document dusdanig te "beveiligen" dat er niets meer mee te beginnen is.

Als je Word opent is alles nog OK, open je het bestand dan worden alle opties op printen en opslaan na uitgeschakeld.

Ik wist niet dat je Word zodanig kon beveiligen. Ik heb gekeken of er met de eigenschappen iets aan de hand was, gekeken of er VBA in het bestand zit door met de security opties te spelen, maar dit alles had geen zin.

Heeft iemand eerder met dit probleem te maken gehad?

Alvast bedankt,

Hai Mark, :D

Aan het verhaal gekozen is er gekozen voor:
Menu/Extra/beveiliging/Formulieren. (met of zonder ww)

Kijk eens in Menu Extra of daar: Documentbeveiliging opheffen staat?

Ik hoor het wel? :thumb:

Helaas kan ik niet in die menu's komen. Alle menu's zijn inactief.

Het menu File kan ik helemaal niet in (klapt niet eens uit), de rest van de menus klapt wel uit maar bevat alleen inactieve opties.

Grtz,

Werkelijk nog nooit zo'n beveiliging in Word gezien!
Kan haast niet normaal zijn.

Wanneer je het document kopieert en gebruikt op een andere machine gebeurd het dan ook? (dan valt echt mijn mond open!)

Ik zou dolgraag dit docje eens willen zien? (dit lijkt mij haast wel een corrupt sjabloon)

Probeer het document eens in een nieuw bestand in te voegen met Invoegen bestand?

Raar, raar raar! :thumb:

Ik hed het op het werk al op verschillende andere PC's geprobeerd, maar dat hielp niet.

Nu probeer ik het bestand thuis te openen en dan verschijnt de melding "Winword.exe has generated errors, an error log is being created." In de eventviewer staat dan een hoop nutteloze info over wat er allemaal wel niet draait. De fout die in het oog springt is een Access violation.

Lijkt er dus op dat het bestand beschadigd is geraakt door wat voor duistere oorzaak dan ook.

Ik denk dat we gaan proberen een backup van een paar weken terug te restoren...

In ieder geval bedankt voor de hulp... En als er nog ideetjes zijn, dan hoor ik het graag.

Grtz,

Idd ik had al zo'n vermoeden dat de sjabloon corrupt was geraakt! (wel droevig overigens) (gebeurt mij ook wel eens)

Als je de Back-up kunt restoren zou ik eens kijken naar oorzaken.

Is het bestand erg groot?
Zit er veel code in? (Zo ja even de Code-cleaner draaien en compileren)

Houd er rekening mee dat wanneer een sjabloon corrupt is ook het sjabloon waar deze op is gebasseerd corrupt kan zijn/raken? (en dat dit dus best wel eens weer kan gebeuren met de gerestorde versie)

Succes! :thumb:

Nog een aanvulling.

Mocht het nu zo zijn dat er geen back-up meer is en je hebt nog gegevens nodig uit dat bestand?

Dan kun je een corrupt sjabloon 9 van de 10 keer openen met Open Office. (je weet wel de freeware versie)

Je weet maar nooit of het nodig is? :p

Joost,

Bedankt voor je reactie. Hopelijk gaat dit soort trucs niet al te vaak voorkomen.

Ik denk dat we er met een backup wel weer uit komen.

Wat bedoelde je met de code cleaner? Deze ken ik geloof ik nog niet...

Grtz,

Deze is ideaal voor projecten waar langduring aangewerk is.

Hierbij veroorzaak je vaak veel ontzichtbare troep in je code en slecht verwijderde verwijzingen. en etc.....

Dit is dus een VBA-hulpmiddel! (voor ontwikkelaars)

Hier lees je er meer over en kun je hem bemachtigen, op de allerbeste site voor Word, die van de MVP's: http://www.word.mvps.org/faqs/macrosvba/TemplateBloat.htm

Have fun! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan