Word Document vullen en generen vanuit Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patjuh1988

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2010
Beste,

Ik heb het volgende probleem.

Ik heb in word een document staan, een soort van invulformulier.

Nu heb ik in access een knop gemaakt dat dit formulier opent.
Dan zou ik in word de gegevens moeten invullen, afdrukken of per mail versturen en vervolgens deze daarna weer verwerken in mijn access database.

Nu heb ik begrepen dat het mogelijk is om vanuit access dit document te laten vullen en te genereren. Vervolgens op te sturen of af te drukken.

Kan iemand mij hierbij helpen?
Ik ben bezig met mijn afstudeer stage en dit zou me enorm helpen.

Vriendelijke groet

De vraag is hierbij altijd: welk office programma is leidend. Is dat Word of Access? Ik denk dat het in dit geval Access is.
Het zou mooi zijn als je het invullijstje in Access af kan handelen waarna je word opstart en de velden invult. Voordeel is dan dat alle gegevens in access zijn opgeslagen en je hoeft geen velden vanuit word in Access op te slaan.

HTH:D

Guus bedankt voor de reactie..

Zoals je het omschrijft is het inderdaad zoals ik het wil.

Ik wil in een formulier in Access de gegevens invullen.
Daarna moet in word deze gegevens ook worden ingevuld.

Het word document is een leeg format en nu moet de informatie hierin worden verwerkt.

Is het teveel gevraagd als ik aan je vraag om dit proces stap voor stap uit te kunnen leggen?

Vriendelijk bedankt alvast!

Ik kan je niet stap voor stap uitleggen wat je allemaal moet doen. Je kan echter wel op zoek gaan naar "Mail Merge", want daarin ligt de oplossing van je probleem.

In het kort: Je opent word, new document, kies mail merge, je moet dan een bron selecteren in jouw geval is dat dan je database.
Nu kan je velden toevoegen aan je document die direct gekoppeld zijn aan records in je database.

HINT 1:
Druk op linker Alt-toets + F9 in word om je MERGEFIELD velden te zien.

HINT 2:
Voeg de Mail Merge Toolbar toe als die er nog niet is.

Succes!

Je hebt deze vraag ook al in het Access forum gesteld; het lijkt mij wel zo handig als je een vraag in één forum stelt, om te voorkomen dat de antwoorden langs elkaar heen gaan lopen...

klopt

Hallo,

Ja indd. klopt ik kon in eerste inst. niet vinden waar ik een nieuw beriicht kon plaatsen, vandaar.

Sorry.

Heb het reeds verwijderd.

Groet Geertje26

Laatst bewerkt:
Bovendien is het niet netjes om in een ander zijn of haar vraag jouw probleem aan de orde te stellen. Tevens is het verwarrend voor de helpers en de oorspronkelijke vragensteller.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan